Global a luat bani de la primăria Craiova spunându-le că organizează o gală a industriei muzicale din România. Și i-au mințit! I-au mințit pentru că nu au făcut asta! Ei au făcut o gală doar pentru premiile lor, pentru artiștii lor.
Dan Popi, șeful CAT Music:
- Contactat de Libertatea, Lucian Ștefan, CEO-ul casei de producție, susține, ca și în cazul Eurovision: „Noi nu am luat niciun ban! Evenimentul organizat la Craiova nu a presupus și nu presupune transfer de bani către Global Records”
După publicarea declarațiilor lui Popi, Lucian Ștefan, CEO-ul Global Records a reacționat: ”Evenimentul de la Craiova a fost organizat de către Opera Română din Craiova și Big Ideas, cu sprijinul Global Records. Noi nu am primit bani pentru artiștii care au performat pe scena din Craiova”.
Libertatea a intrat în posesia unui document intern din cadrul companiei aleasă de TVR să găsească vocea României la Eurovision, în care Olga Juverdeanu, general manager, prezintă o sumă de bani pentru organizarea evenimentului „The Artist Awards 2019” și cere cazare timp de 3 zile pentru 250 de artiști și invitați!
Documentul este trimis către Primăria Municipiului Craiova, în atenția lui Mihail Ghenoiu, în luna august a anului trecut. În scrisoare, Global Records solicită sprijin pentru organizarea evenimentului ”The Artist Awards 2019”.
”Sprijinul instituției pe care o reprezentanți ar consta în punerea la dispoziție a locației ce ar putea acomoda acest eveniment, a suportului tehnic pentru desfășurarea evenimentului (bugetul estimativ se ridică la aproximativ 170.0000 de euro), precum și a cazărilor pentru artiștii invitați la eveniment (250 de persoane pentru o perioadă de trei zile)”, se arată în documentul semnat de Olga Juverdeanu, general manager Global, și ștampilat!
Ce promitea compania primăriei?
”Va asigura prezența artiștilor de top din industria muzicală, cu renume internațional, precum și a unui număr semnificativ de specialiști din industria muzicală, producători, oameni de media și influenceri. Vom asigura promovarea (…) prin parteneri media și online, prin conturile proprii, precum și pe toate canalele de socializare invitați, pentru a maximiza numărul participanților la eveniment”.
Lucian Ștefan: ”Noi am încheiat contracte cu valoare zero”
Libertatea a luat legătura cu CEO-ul companiei, Lucian Ștefan. Acesta nu știa despre documentul respectiv, dar după câteva minute de lămuriri în cadrul casei de producție și a unei convorbirii telefonice cu Olga Juverdeanu, general manager, acesta a revenit cu un telefon către redacția Libertatea.
-Reporter: Domnule Ștefan, avem un document trimis primăriei Craiova, referitor la organizarea ”The Artist Awards 2019”. Ne puteți explica despre ce este vorba?
-Ștefan: Global Records este deținător unic al brandului evenimentului a cărui primă ediție a avut loc anul trecut la Craiova. În calitate de deținător al acestui brand, Global Records a trimis mai multor primării și instituții publice, printre care primăria Craiova și Opera Română Craiova, oportunitatea de a avea acest eveniment în respectivele orașe.
-În această scrisoare apare suma de 170.000 de euro pentru ”suport tehnic”.
-Pentru a fi posibil acest eveniment, noi am estimat un rider tehnic, însemnând scenă, lumini, sunet, efecte speciale, cazări și alte componente tehnice, în valoare estimată inițial la 170.000 de euro, buget necesar pentru echipamentul care urma să fie contractat direct de către instituția publică parteneră, printr-o licitație publică.
-Spuneți că acești bani n-au ajuns către Global?
-Exact! Niciun ban. Evenimentul organizat la Craiova nu a presupus și nu presupune transfer de bani către Global Records sau către Big Ideas, compania propusă de Global Records pentru organizarea acestui eveniment.
-Dar către cine?
-Noi am încheiat contracte cu valoare zero cu Opera Română din Craiova și cu Big Ideas, firma care a încheiat acordul de colaborare cu Opera Română din Craiova.
-Deci banii de la primărie au ajuns către Opera Română?
-Nu știm. Am fost bucuroși când Opera Română din Craiova a răspuns pozitiv acestei inițiative. Următorul pas firesc fiind să propunem o firmă care are capacitatea și experiența de a organiza un asemenea spectacol, iar propunerea noastră a fost Big Ideas Advertising, societate cu o experiență solidă în organizarea de evenimente.
-Global a avut rol doar de partener?
-Da, iar valoarea artistică estimată de piață adusă pe scenă de Big Ideas, în parteneriat cu Global Records, a fost de peste 500.000 de euro. Nu a existat niciun fel de transfer de bani între entitățile Global Records, Big Ideas și Opera Română din Craiova.
Pe scena din Craiova au urcat unele dintre cele mai mari nume din industria de entertainment din România. Aici vorbim despre artiști care au concerte și turnee sold out și influenceri care au milioane de urmăritori
Lucian Ștefan, CEO Global Records:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro