„Goblin mode” a fost una dintre cele trei opțiuni puse la dispoziția publicului de lexicografii de la Oxford, alături de „metaverse”, care desemnează un mediu din realitatea virtuală, și „#IstandWith”, hashtag folosit în mediul online pentru exprimarea solidarității față de o anumită cauză.

Termen care se referă la oamenii care se simt „copleșiți” de nevoia de a prezenta cea mai bună variantă a lor, „goblin mode” a primit 318.956 de voturi, reprezentând 93% din total. „Metaverse” a fost a doua alegere (14.484 de voturi), urmat de „#IstandWith” (8.639 de voturi).

Termenul câștigător a fost văzut pentru prima dată pe Twitter în 2009, dar a devenit viral pe rețelele sociale în februarie 2022, în urma unui tweet satiric cu un titlu al unei știri false care o cita pe actrița Julia Fox spunând că ea și Kanye West s-au despărțit pentru că lui nu i-a plăcut când ea „a trecut în «goblin mode»”. Ulterior, Fox a menționat pe Instagram că nu a folosit niciodată acest termen, relatează New York Times.

Termenul a continuat să fie din ce în ce mai utilizat în prima jumătate a anului 2022, când restricțiile anti-Covid au fost relaxate în multe țări.

„Se pare că a surprins starea de spirit predominantă a indivizilor care au respins ideea de a se întoarce la «viața normală» sau s-au răzvrătit împotriva standardelor estetice din ce în ce mai de neatins și a stilurilor de viață nesustenabile expuse pe rețelele sociale”, precizează Oxford University Press (OUP).

Casper Grathwohl, președintele Oxford Languages, a declarat că reacția publicului, care a putut alege pentru prima dată cuvântul anului, a fost surprinzătoare.

„Speram că publicului îi va face plăcere să fie parte din proces, dar acest nivel de implicare în campanie ne-a surprins total. Puterea răspunsului evidențiază cât de important este vocabularul nostru pentru a înțelege cine suntem și a procesa ceea ce se întâmplă cu lumea din jurul nostru”, a spus Grathwohl.

„Având în vedere anul prin care tocmai am trecut, «goblin mode» ne reprezintă pe toți cei care ne simțim puțin copleșiți în acest moment. Este o ușurare să recunoaștem că nu suntem întotdeauna sinele idealizat și curat pe care suntem încurajați să-l prezentăm pe Instagram și TikTok”, a adăugat președintele Oxford Languages.

În 2021, cuvântul anului desemnat de Oxford a fost „vax”, reflectând interesul pentru vaccinuri după ce a fost lansat serul împotriva coronavirusului.

 
 

Urmărește-ne pe Google News