Informația a fost dată publicității de filiala din Spania a gigantului american, mai arată sursa citată.
Compania analizează într-un document piața publicității online, în contextul pandemiei de coronavirus, remarcând că sunt destui cei care vor să profite de utilizatorii de internet.
„Când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, crește numărul celor care vor să profite și să înșele oamenii online, Google a observat în 2020 o creștere a reclamelor oportuniste și intensificarea comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost eliminate peste 867 de milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecție, plus un număr de 101 milioane pentru că încălcau politicile privind publicitatea înșelătoare”, arată sursa citată.
Cum se ascunde cei care vor să profite de creduli
Google spune că a descoperit persoane care recurg la tehnici de acoperire pentru a-și promova afaceri online inexistente, cu scopul de a ocoli instrumentele de detectare ale motorului de căutare și a atrage în afara platformei web consumatorii neavizați.
Compania asigură că în peste 20 de țări verifică pe cei care postează anunțuri și a început să publice numele și adresa acestora într-un câmp denumit ”despre acest anunț”, care le permite utilizatorilor să afle cine este în spatele fiecărui anunț și să ia decizii în cunoștință de cauză.
Restricțiile Google privind publicitatea se adaptează legislațiilor locale. De exemplu, motorul de căutare cere farmaciilor online să treacă printr-un program de certificare, iar odată certificate ele pot să publice anunțuri numai în țările unde este permisă vânzarea online pentru medicamente fără rețetă.