”Experiența noastră arată că oamenii preferă reclamele personalizate nevoilor și intereselor lor, dar numai dacă acele reclame oferă transparență, alegere și control”, a declarat Prabhakar Raghavan, vicepreședinte senior al Google pentru publicitate și comerț, într-o postare pe blogul companiei.
Google va pune la dispoziție o unealtă prin care utilizatorii Chrome vor putea bloca cookie-urile care îi urmăresc online. Dacă ai căutat ceva pe internet și apoi încep să îți apară peste tot pe unde intri reclame la produsele căutate, acest lucru e realizat cu ajutorul cookie-urilor.
”Prăjitura” fermecată
Acestea sunt mici bucățele de cod care asigură compatibilitatea site-urilor cu browserele de internet. Dar, pe lângă această întrebuințare, prin intermediul acestora oamenii pot fi spionați online. Mai exact, companiile care le folosesc pot detecta preferințele consumatorilor și, ca atare, pot furniza ulterior reclame țintite.
Google a anunțat că de acum consumatorii vor putea bloca cookie-urile fără a le șterge pe acelea care fac posibilă logarea. De asemenea, va restricționa o serie de metode folosite pentru ocolirea acestui blocaj.
Un add-on separat va fi disponibil și pe alte browsere, iar acesta va lista companiile implicate în furnizarea de reclame către consumator, inclusiv internediarii dintre publicitari și presă.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_9ec7fcf7deb015081503f095201e7fec.jpg)
Măsura nu merge la fel de departe ca Firefox, care blochează din start activitățile de urmărire online a utilizatorilor.
Publicitarii pierd, Google câștigă
Din această măsură vor pierde cel mai mult companiile media și firmele mici de publicitate, care nu vor mai avea acces la foarte multe date despre utilizatori. Google va avea, însă, în continuare date despre consumatori, deoarece serviciile sale sunt folosite în total de 3 miliarde de utilizatori.
Google deține, pe lângă cel mai popular motor de căutare, și YouTube – cel mai mare site video de pe internet, Gmail, Google Maps și asistentul digital Google Assistant, prezent pe mai toate smartphone-urile Android.
Pe lângă acest anunț, gigantul a mai lansat la Google I/O și smartphone-ul Pixel 3a, la doar 400 de dolari.
Compania a mai anunțat că boxele sale inteligente din gama ”Home” vor fi redenumite sub brandul ”Nest”, companie de termostate inteligente achiziționată în 2014 pentru 3,2 miliarde de dolari.
În fine, Google a prezentat noi îmbunătățiri pentru Google Assistant și a arătat că utilizatorii pot închiria mașini prin intermediul acestuia.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_7b5eecd46c2ed116771d8b8d0dc194e5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_442e1d7e5de0e81ba7eb12213daafa65.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_187c1f98291e213ad1aa19926de767e4.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_626f48c3c678af312037fbe2c25ab81c.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_f718ab0a097fa424254a7df4d5714081.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_28c34895ffa4c75e09133ec3eea6f90c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_44a5768a62d66c8d47d24284ddd41423.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_ea1add916daeedb289585f533688cb6d.jpg)