Purtătorul de cuvânt nu a menționat numele editorilor, dar New York Times a relatat că Google a purtat discuții cu Washington Post, cu News Corp, proprietarul Wall Street Journal și chiar cu New York Times, printre altele.
Aceste instrumente de inteligență artificială ar putea asista jurnaliștii cu opțiuni pentru titluri sau diferite stiluri de redactare, de exemplu, într-un mod care „să le îmbunătățească munca și productivitatea”, a declarat purtătorul de cuvânt al Google, adăugând că se află în „primele etape de explorare a ideilor”.
„Pur și simplu, aceste instrumente nu au ca scop și nu pot înlocui rolul esențial pe care jurnaliștii îl au în relatarea, crearea și verificarea faptelor din articolele lor”, a mai spus purtătorul de cuvânt.
Cu toate acestea, unii directori care au văzut prezentarea Google au descris-o ca fiind neliniștitoare, potrivit NYT, adăugând că directorii au cerut să nu fie numiți. Instrumentul de inteligență artificială care a fost prezentat se numește Genesis în cadrul Google, a precizat NYT, citând persoane familiarizate cu această chestiune.
Un purtător de cuvânt al News Corp a refuzat să comenteze raportul NYT sau instrumentul de inteligență artificială, dar a declarat: „Avem o relație excelentă cu Google și apreciem angajamentul pe termen lung al lui Sundar Pichai (directorul general al Google) față de jurnalism”.
Vestea vine la câteva zile după ce Associated Press a declarat că va încheia un parteneriat cu OpenAI, proprietarul ChatGPT, pentru a explora utilizarea inteligenței artificiale generative în știri, un acord care ar putea crea un precedent pentru parteneriate similare între industrii.