De asemenea, Google cere scuze publice din partea Uber, mai arată sursa citată. Concomitent, Waymo – divizia de mașini autonome a Google – cere numirea unui observator independent care să se asigure ca în viitor Uber nu va folosi tehnologia Google.

Tehnologia mașinilor autonome, în joc

Google a dat în judecată Uber după ce serviciul de transport a achiziționat Otto, o firmă fondată de un fost angajat al Google. Acesta a plecat de la gigantul american cu 14.000 de documente secrete.

Unele dintre acestea vizează tehnologia Lidar, care este vitală pentru mașinile care se conduc singure. Lidar-ul este un radar, dar în loc de unde radio folosește lasere. Cu ajutorul Lidar-ului, mașina știe unde se află pe drum față de celelalte autoturisme sau laturile șoselelor.

Suma uriașă cerută de Google reflectă încrederea în dovezile pe care le are. Uber l-a concediat între timp pe Anthony Levandowski, inginerul care plecase cu documentele Google.

Uber neagă că ar fi folosit tehnologia Google.

Scandal după scandal la Uber

Între timp, însă, Uber s-a afundat în foarte multe scandaluri. Travis Kalanick, fondatorul său, a fost forțat să își dea demisia din poziția de director general după acuzații că a tolerat o serie de hărțuiri sexuale în companie.

În locul său a fost numit Dara Khosrowshahi, fostul director general al Expedia. Numai că acesta se confruntă deja cu alte probleme: Uber a pierdut licența de operare în Londra.

În fine, Uber este în centrul mai multor investigații în SUA. Una dintre acestea vizează folosirea unui soft care interfera cu sistemele Lyft, principalul său competitor din SUA. De altfel, Google a decis recent să investească în Lyft.

O altă investigație vizează acordarea de șpăgi în Asia, iar a treia are ca obiect utilizarea unui alt software prin care erau evitate autoritățile din Portland.

Proteste ale taximetriștilor

Pe lângă aceste probleme, Uber se confruntă și cu protestele taximetriștilor din întreaga lume, inclusiv în România. De asemenea, este pe cale să fie declarată companie de transport de către Curtea Europeană de Justiție, ceea ce ar implica faptul că va trebui să aibe licențe și autorizații de operare în toate orașele unde sunt disponibile serviciile sale.

Pe de altă parte, există și vești bune: gigantul japonez de tehnologie SoftBank va investi 10 miliarde de dolari în Uber, alături de două fonduri de investiții.

Urmărește-ne pe Google News