Google a adunat un set de date cu căutările utilizatorilor pentru mai mult de 400 de simptome, cum ar fi tusea, febra și dificultăți de respirație. Datele agregate, despre care Google spune că sunt anonimizate, arată tendințe în volumul căutărilor legate de simptome la nivelul Statelor Unite ale Americii.
Compania susține că nu va dezvălui numărul brut de căutări specifice, în schimb, va normaliza termenii de căutare pe o scară de la 1 la 100, similar cu modul în care funcționează instrumentul său Google Trends, astfel încât cercetătorii să poată identifica vârfurile în tendințele de căutare.
Cum vor fi accesate datele
Datele vor fi puse la dispoziție prin intermediul programului de date Google Cloud, precum și printr-un depozit GitHub. Vor include căutări începând din 2017, astfel încât cercetătorii să poată compara tendințele actuale cu cele din anii anteriori.
Deocamdată, datele sunt doar pentru State Unite și includ căutări făcute în limbile engleză și spaniolă.
Un purtător de cuvânt al Google a afirmat că datele au fost produse folosind confidențialitatea diferențială.
Cercetătorii ar putea utiliza acest set de date pentru a studia dacă tendințele de căutare pot oferi un indiciu mai timpuriu și mai precis a reapariției virusului în diferite părți ale țării.
Evgeniy Gabrilovich, cercetător principal Google Health:
Pe lângă simptomele asociate cu COVID-19, datele includ și căutări pentru ceea ce Google numește ”efecte secundare” – afecțiuni precum anxietatea și depresia, care au crescut în timpul pandemiei.
Nu este pentru prima dată când Google își valorifică cunoștințele vaste despre comportamentul utilizatorilor în scopuri pandemice. La începutul acestui an, compania a început să publice ”Rapoarte de mobilitate comunitară”, care folosesc datele de localizare de pe dispozitivele utilizatorilor pentru a dezvălui modul în care oamenii se mișcă în timpul pandemiei de COVID-19.
De asemenea, nu e pentru prima dată când Google încearcă să urmărească tendințele de căutare legate de boli. Un instrument similar, numit Google Flu Trends, lansat în 2008, a încercat să urmărească, pe baza activității de căutare, tendințele legate de gripă. Acesta a fost închis în 2015, după ce a supraestimat drastic răspândirea gripei vreme de mai mulți ani.
Foto: EPA