Totodată, a fost creat și un logo personalizat, în care apar, sub formă ce lumânări de tort, cifrele 2 și 1.
Google a fost înfiinţat de Larry Page şi Sergey Brin, doi americani care s-au cunoscut în anul 1995, la Universitatea Stanford. Primul birou al companiei a funcționat într-un garaj.
Compania a pornit cu o investiție de 100.000 de dolari care a venit din partea unuia dintre cofondatorii companiei Sun Microsystems, Andy Bechtolsheim, care considera că un motor de căutare pe Internet poate revoluționa lumea.
Motorul de căutare a apărut la nouă ani de la înființarea World Wide Web (www), internetul modern, care a împlinit anul acesta, în martie, trei decenii de existență, amintește Digi 24.
Google oferă o metodă simplă și rapidă de găsire a informațiilor pe web, având o bază de date despre peste 8 miliarde de site-uri.
La începutul anului 2004, Google răspundea zilnic la mai mult de 200 milioane de consultări.
Creatorii lui nici nu bănuiau atunci că va deveni suportul folosit de majoritatea utilizatorilor de internet.
În prezent, Google are peste 50.000 de angajaţi, dintre care cei mai mulţi lucrează la sediul general al companiei, aflat în California. Compania face parte din grupul Alphabet.
Iniţial denumită „Backrub”, compania a devenit în 1996 Google – nume ce are la bază termenul matematic „googol” folosit pentru numărul format din cifra 1 urmată de 100 de zerouri (10100) – cuvânt ce a fost recunoscut oficial ca verb în 2006, fiind inclus în dicţionarele Merriam-Webster şi Oxford English.
De-a lungul timpului, în plus faţă de principala sa funcei – motor de căutare – Google a propus utilizatorilor săi mai multe instrumente practice, cum ar fi aplicații, servicii sau chiar gadget-uri.
Google a anunțat de curând că va efectua investiţii suplimentare de 3,32 miliarde de dolari, pentru extinderea centrelor sale de date din Europa.
Gigantul american al internetului are centre de date în Finlanda, Olanda, Irlanda şi Belgia.
Compania Google, între laude și critici
Google face parte din „Big Four” („Cei Patru Mari”), cele mai importante companii din domeniul internetului, alături de Apple, Facebook şi Amazon.
Totuși, marile companii de tehnologie, precum Apple, Amazon sau Google sunt din ce în ce mai criticate, în ultimul timp, fiind acuzate că dețin prea multă putere, având astfel un impact negativ asupra pieței, dar și din cauza problemei încălcărilor de confidențialitate.
De curând, Google a repurtat o victorie în justiție și și-a asigurat posibilitatea de a aplica „dreptul de a fi uitat” numai pentru utilizatorii din Europa.
Compania nu e obligată să aplice prevederile și în restul lumii, au stabilit judecătorii.
Giganții IT încearcă, în ultima perioadă, să-și reinventeze businessul. În condițiile în care activitățile de bază nu mai înregistrează creșteri mari de venituri, companiile se îndreaptă spre servicii pe bază de abonament.
Un exemplu este Apple, care a lansat serviciul de jocuri Arcade. După numai câteva zile, Google a lansat un serviciu similar, Play Pass.
Iar în urmă cu câteva zile, compania Google a susţinut că a construit primul calculator cuantic, care poate efectua operaţii matematice dincolo de abilităţile celor mai multe dintre actualele supercomputere.
Google, declarată „cea mai puternică marcă globală” în 2007
La sfârșitul anului 2007 a fost cotată drept cea mai puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane de dolari (86.057 milioane dolari SUA), dar și după modul de percepție de către utilizatori, următoarele locuri fiind ocupate de companiile General Electric, Microsoft, Coca-Cola, China Mobile, IBM, Apple, McDonalds, Nokia și Marlboro, potrivit Antena 3.
De asemenea, conform unui sondaj realizat de compania Harris Interactive, Google a fost declarată, la sfârșitul lui 2007, ca fiind compania americană cu cea mai bună reputație, mai ales datorită modului în care își tratează angajații.
În iunie 2012, Google a lansat un site, EndangeredLanguages.com, destinat conservării limbilor pe cale de dispariție. Intitulat „proiectul limbilor în pericol”, acesta ia în considerare peste 3.000 de limbi și dialecte pentru care s-au creat înregistrări audio de înaltă fidelitate .
Doodle-urile sunt logo-uri speciale folosite de Google, pentru a celebra diverse evenimente și realizări sau aniversările unor persoane. De multe ori, doodle-urile sunt personalizate în funcție de aria geografică.