Ca urmare a tranzacției, David Lawee – partener în cadrul CapitalG – va ajunge în consiliul de administrație al companiei.

Lyft vs Uber

Lyft a fost evaluată la 11 miliarde de dolari, față de cele 7,5 miliarde de dolari la care a fost evaluată compania în luna aprilie, când a strâns alți 600 de milioane de dolari în aprilie. Compania s-a extins rapid în acest an, beneficiind și de scandalurile nenumărate întâmpinate de către Lyft.

Deși în creștere, valoarea acesteia este mult mai mică decât cele 69 de miliarde de dolari la care este evaluată Uber.

Dar există un motiv pentru acest lucru: Lyft este prezentă în acest moment doar în SUA și are în plan să se extindă în Canada și Marea Britanie. Compania tocmai ce a anunțat că a derulat până acum 500 de milioane de curse și că serviciile sale sunt acum disponibile pentru 95% din populația SUA, față de 54%, cât era la începutul anului.

De partea cealaltă, Uber a efectuat 5 miliarde de călătorii și este activ în 784 de orașe din 84 de țări. Pe de alt[ parte, Uber tocmai ce a pierdut licența de operare în Londra și s-a retras anul trecut din China, vânzându-și operațiunile din statul asiatic către Didi Chuxing, ”Uber-ul Chinei”. De asemenea, s-a retras și din Rusia, societatea combinându-și operațiunile cu cele ale Yandex, ”Google-ul Rusiei”.

Culmea este că Google este acționar și la Uber: în 2013, Google a investit 258 de milioane de dolari în Uber prin alt braț financiar al său, Google Ventures (între timp redenumit GV). Acest pachet de acțiuni valorează acum 4,7 miliarde de dolari.

Război între Google și Uber pentru mașinile inteligente

Google și Uber sunt acum, însă, la cuțite: Google acuză Uber de furt de tehnologie și cere daune de un miliard de dolari.

Mai exact, un fost inginer de la Google care se ocupa de programul de mașini care se conduc singure a descărcat mii de documente secrete de la Google și apoi și-a înființat propria companie, numită Otto. Aceasta a fost ulterior achiziționată de către cu 680 de milioane de dolari.

Recent, însă, grupul japonez de tehnologie SoftBank a anunțat că va investi 10 miliarde de dolari pentru a cumpăra între 17 și 22% din Uber.

Lyft vrea mașini autonome

Acum, însă, și Lyft vrea să realizeze mașini autonome. Compania de transport a semnat în acest an un parteneriat cu Waymo, divizia de mașini inteligente a Google.

De asemenea, a mai semnat un astfel de parteneriat și cu Ford. Concomitent, are între acționari și grupul auto General Motors. Acesta, însă, a făcut mai multe achiziții în domeniu și vrea să își dezvolte propriul serviciu de ride-sharing.

 
 

Urmărește-ne pe Google News