Schimbarea planului companiei vine în urma îngrijorărilor agenţilor de publicitate, cea mai mare sursă de venit a companiei, care au spus că pierderea cookie-urilor în cel mai popular browser din lume le va limita capacitatea de a colecta informaţii pentru personalizarea reclamelor, făcându-i dependenţi de bazele de date ale utilizatorilor Google.
Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe din Marea Britanie a analizat, de asemenea, planul Google pentru temerile că ar împiedica concurenţa în publicitatea digitală.
„În loc să renunţăm la cookie-urile de la terţi, am introduce o nouă experienţă în Chrome, care să le permită oamenilor să facă o alegere informată care se aplică pe parcursul navigării lor pe web şi ar putea să ajusteze această alegere în orice moment”, a declarat bAnthony Chavez, vicepreşedintele iniţiativei Privacy Sandbox, susţinută de Google, într-o postare pe blog.
Din 2019, Google a lucrat la iniţiativa Privacy Sandbox menită să îmbunătăţească confidenţialitatea online, sprijinind în acelaşi timp afacerile digitale, un obiectiv cheie fiind eliminarea treptată a cookie-urilor terţă parte.
Cookie-urile sunt pachete de informaţii care permit site-urilor web şi agenţilor de publicitate să identifice utilizatorii individuali de internet şi să urmărească obiceiurile lor de navigare, dar pot fi utilizate şi pentru supraveghere nedorită.
În Uniunea Europeană, utilizarea cookie-urilor este guvernată de Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR), care stipulează că editorii îşi asigură consimţământul explicit al utilizatorilor pentru a-şi stoca cookie-urile. Browserele majore oferă şi opţiunea de a şterge cookie-urile la comandă.
Anunţul a stârnit reacţii mixte
„Părţile interesate din publicitate nu vor mai trebui să renunţe la cookie-urile de la terţi”, a declarat analistul eMarketer Evelyn Mitchell-Wolf într-un comunicat.
Lena Cohen, tehnolog de la Electronic Frontier Foundation, a spus că cookie-urile pot duce la prejudicii ale consumatorilor, de exemplu reclame prădătoare care vizează grupuri vulnerabile.
„Decizia Google de a continua să permită cookie-urile de la terţi, în ciuda faptului că alte browsere majore le-au blocat de ani de zile, este o consecinţă directă a modelului lor de afaceri bazat pe publicitate”, a spus Cohen într-un comunicat.