Analiştii industriei sunt de părere că inventarea Google News în 2002 a accelerat impactul internetului asupra ziarelor şi a condus la o scădere accentuată a tirajelor din Statele Unite ale Americii şi Marea Britanie.
Totuşi, Bharat a declarat că Google News nu este vinovat de faptul că ziarele oferă gratuit conţinuturi pe internet. El a mai subliniat că ziarele publicau gratuit conţinuturi online cu mult înainte de crearea Google News.
„Mica Publicitate dispăruse cu mult înainte să apărem noi. Nu noi am provocat asta. Adevărul este că internetul este gratuit, susţinut de publicitate”, a mai spus Bharat.
De asemenea, el a mai precizat că Google a încercat să colaboreze cu grupuri de presă pentru a le ajuta să scoată bani din conţinuturile pe care le publică pe internet. Aceasta include şi taxele de acces la versiunile online ale ziarelor, pe care internauţii trebuie să le plătească pentru a accesa conţinuturile digitale ale unei publicaţii, pe modelul Financial Times sau Wall Street Journal.