Decizia gigantului tech va reconfigura modul de funcționare a publicității online, mai arată sursa citată.

Google a anunțat, la începutul anului trecut, că va elimina cookie-urile terților, care au facilitat până acum reclamele online, pentru a respecta standardele tot mai ferme din Europa și SUA referitoare la confidențialitatea datelor.

Reclamele țintite vor avea la bază alte strategii

Activiștii au criticat, de-a lungul anilor, companiile, între care Google, pentru utilizarea cookie-urilor în scopul strângerii de date referitoare la traficul pe internet pe site-uri care nu le aparțin. Datele sunt folosite în scopul construirii de profile ale intereselor utilizatorilor, necesare reclamelor personalizate.

Google se angajează însă acum să nu mai folosească altă tehnologie pentru a înlocui cookie-urile și să nu construiască funcții în cadrul Chrome pentru a avea acces la datele respective.

Cu toate acestea, compania continuă să testeze modalități prin care firmele să poată oferi reclame țintite unor grupuri mari de utilizatori anonimi, cu interese comune, mai arată sursa citată.

 
 

Urmărește-ne pe Google News