În esenţă, spun cei mai înverşunaţi critici ai schimbărilor, se poate spune că totul se transformă într-un Big Brother virtual: schimbările vor pune laolaltă toate informaţiile despre utilizatori de Gmail,  Youtube sau din reţeaua socială Google Plus.
„Practic, ceea ce făceai până acum pe internet în relativă anonimitate va fi, de-acum încolo, legat de numele tău, de chipul rău şi chiar de numărul tău de telefon”, spune unul dintre critici.
Un altul e şi mai categoric: „Google o ştie despre tine mai mult decât ştie nevasta ta. Tot ceea ce faci pe computer va fi urmărit şi integrat”, scrie Larry Dignan pe ZDnet.com
 
Într-un editorial în The Washington Post, Cecilia Kang mai subliniază un aspect: „Un utilizator de Gmail, de exemplu, ar putea trimite un mesaj care conţine locaţia unei întâlniri de afaceri.. probabil că nu va dori ca informaţia despre locaţie să fie aruncată în imensul colector de date ale Google şi folosită pentru te miri ce aplicaţie Google Maps”
Din punctul de vedere al Google, lucrurile sunt clare şi simple: „Pe scurt, te vom trata ca şi cum ai fi un utilizator unic al tuturor serviciilor noastre, lucru care transformă experienţa Google într-una mai simplă şi mai intuitivă”
Google, Facebook şi alte servicii de inetrnet extrem de populare vor să înveţe, să afle cât mai multe cu putinţă despre utilizatori lor, astfel încât publicitatea pe care o vând să ajungă exact acolo unde oamenii chiar sunt interesaţi de un produs sau altul căruia i se face reclamă.

 
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News