În urma sondajui YouGov, compania a ajuns la concluzia că sunt subiecte la care nu sunt afișate întotdeauna surse credibile în așa numitele „snippet”, adică recomandările pe care le face motorul de căutare.
Astfel, pentru a evita riscul afișării de dezinformări, Google a decis să retrage multe dintre aceste afișări. Prin ultimele modificări, aceste „snippets” s-au redus acum cu 40%.
De asemenea, a fost extinsă funcția de afișare a unor mesaje în care Google recunoaște că nu a reușit să identifice surse credibile, astfel că utilizatorul primește o notificare prin care este informat că informația primită nu se bază pe cele mai bune surse.
Compania extinde, de asemenea, numărul de limbi și profunzimea conținutului disponibil în funcția „Despre acest rezultat”, funcție care oferă utilizatorilor o idee mai bună de unde provine o informație.
Google subliniază însă că utilizatorii de internet se pot bucura de aceste funcții doar dacă folosesc motorul de căutare pentru a verifica anumite informații și nu prin intermediul altor surse.
Concluziile sondajului care a dus la aceste modificări
Potrivit sondajul menționat, cei din „generația Z” (născuți între 1995 și 2010) folosesc de două mari mult motorul de căutare decât „generația tăcută” (1928-1945) pentru a verifica sursa unei informații și, de asemenea, verifică imaginile de două ori mai mult decât „baby boomers” (1946-1964). De asemenea, cei din generația Z verifică mai des o informație din mai multe surse, decât celelalte două generații.
În același timp, sondajul a arătat că cei din generația Z și „milenialii” (1980 – 1995) consideră că sunt de două ori mai predispuși decât celelalte generații de a distribui informații manipulatoare sau false, deoarece simt că sunt „sub presiunea de a distribui rapid ceva”.
Studiul a constatat că tinerii sunt mai încrezători atunci când vine vorba de a identifica între informații reale și fictive în mediul online și sunt mult mai preocupați de faptul că membrii mai în vârstă ai familiei cred sau împărtășesc informații greșite.
Aproape o treime dintre respondenții din „generația Z” au spus că se simt moderat încrezători în detectarea dezinformării online, în comparație cu 29% dintre „mileniali” și 26% dintre „generația X” (1965-1980). Aceste cifre au scăzut la 23% și, respectiv, 19% pentru „baby boomers” și membrii „generației tăcute”.
Sondajul YouGov a fost efectuat pe 8.585 de persoane din Statele Unite, Brazilia, Marea Britanie, Nigeria, India și Japonia.