Jaguar face parte din cadrul constructorului britanic Jaguar Land Rover, deținut de către grupul britanic Tata Motors.
SUV-urile electrice Jaguar se vor alătura minivanurilor Chrysler Pacifica, produse de către grupul Fiar Chrysler, pe care Google le folosește acum.
Serviciul de taxiuri fără șofer este dezvoltat de către Waymo, fosta divizie de mașini autonome a Google. Aceasta face parte din holdingul Alphabet, care deține atât Google, cât și YouTube, dar și aplicația de trafic Waze și pe cea de hărți Google Maps.
Testele vor începe în acest an, iar din 2020 mașinile vor fi incluse în flota serviciului de transport. Potrivit lui John Krafcik, șeful Waymo, până în 2022 vor fi disponibile cel puțin 20.000 de mașini electrice disponibile pentru serviciul de transport. Acesta vor putea face un milion de călătorii zilnic, potrivit Waymo.
Google testează mașini care se conduc singure încă din 2009, dar nu este singura companie care are astfel de planuri. Constructorul american General Motors a anunțat deja că va lansa în 2019 o mașină fără volan și fără pedale.
Scandal cu Uber și Tesla
Anunțul Google a fost făcut la New York International Auto Show și vine după ce o mașină autonomă a Uber a ucis un om în statul american Arizona.
Furnizorul de echipamente Aptiv a acuzat Uber că a decuplat sistemele de avertizare cu privire la coliziuni, iar după aceea guvernatorul statului Arizona a suspendat programul de teste al Uber.
Ulterior, producătorul de cipuri Nvidia a anunțat că oprește toate testele cu mașini autonome. Nvidia lucra atât cu Uber, cât și cu producătorul de mașini electrice Tesla.
Acesta din urmă este la rândul său investigat de autoritățile americane din cauza unui accident rutier soldat cu moartea unui șofer, existând suspiciuni că acesta conducea o mașină Tesla Model X care era în acel moment pe pilot automat.