Cele opt ambarcațiuni au parcurs 30 de kilometri de canal de pe teritoriul României, după ce granița a fost redeschisă în cadrul programului „Ecluze pe Bega”, scrie OpiniaTimișoarei.

„Timişoara are tot ce îi trebuie pentru a deveni port! Pentru prima dată în aproape 70 de ani, opt ambarcaţiuni din Serbia sunt ancorate în Timişoara! Parcurgerea celor 30 de kilometri de canal românesc a fost posibilă datorită proiectului «Repararea infrastructurii de navigatie a canalului Bega» finanţat prin Programul INTERREG IPA România Serbia. Consiliul Judeţean Timiş alături Inspectoratul Teritorial de Poliţie de Frontieră Timişoara şi ABA Banat a făcut posibilă deschiderea punctului de trecere a frontierei pe canalul Bega, setând astfel un standard care ne permite să visăm la un port în Timişoara”, a transmis Alin Nica, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş.

Tot în acest weekend a fost deschisă graniţa dintre România şi Serbia pe pista de biciclete care leagă cele două ţări şi care a fost construită pe digul râului Bega.

Următorul weekend în care trecerea în ţara vecină va fi posibilă pe pista de pe malul Begăi este 28 – 29 octombrie, ultimul din acest an.

Proiectul „Repararea infrastructurii de navigaţie a Canalului Bega”, în valoare de 13,85 milioane euro, a fost încheiat anul trecut între România și Serbia. Din valoarea contractului, 11,77 milioane euro provin de la Uniunea Europeană prin programul IPA, bani care s-au împărţit în două.

Astfel, jumătate din sumă a revenit părţii române, care a refăcut ecluza de la Sânmihaiu Român, de lângă Timişoara şi a asigurat semnalizarea costieră. Cealaltă jumătate a revenit părţii sârbe, care a reparat nodurile hidrotehnice de la Srpski Itebej şi Klek.

Pe lângă aceşti bani, 917.000 euro au reprezentat cofinanţare de la bugetul naţional, iar 141.000 euro a fost contribuţia Administrației Bazinale de Apă (ABA) Banat şi a Consiliului Judeţean Timiş.

 
 

Urmărește-ne pe Google News