Organizația internațională de mediu atrage atenția astfel că dependența de oțel, material-cheie de producție, a constructorilor. auto conduce planeta spre o „catastrofă climatică”.
Potrivit raportului citat, în 2022, primii 16 producători mondiali de automobile au folosit aproximativ 39-65 de milioane de tone de oțel.
Concret, Toyota, primul producător auto din lume, a folosit anul trecut 6,3 milioane de tone de oțel. Pe locul al doilea în clasament se află Volkswagen cu 5,2 milioane de tone utilizate în 2022, urmat de Hyundai-Kia cu 5,2 milioane de tone.
Printre companiile evaluate de Greenpeace se numără și General Motors, Stellantis, Ford, Honda, Nissan, Suzuki, Geely, BMW, Renault, Mercedes-Benz, SAIC Motor, Great Wall Motor și Mazda.
Specialiștii de la Greepeace spun, în acest context, că emisiile mari de CO2 apropie temperaturile globale tot mai mult de pragul de încălzire de 1,5 grade Celsius peste nivelul din epoca preindustrială, despre care oamenii de știință spun că ar însemna un dezastru.
Producătorii de automobile ne îndreaptă spre o catastrofă climatică prin faptul că nu reușesc să-și decarbonizeze lanțurile de aprovizionare cu oțel.
Wenjie Liu, analist pentru Asia de Est al Greenpeace:
„Oțelul pentru automobile are o amprentă de carbon masivă, dar marii producători auto, precum Hyundai, Volkswagen și Toyota, nu au dezvăluit emisiile de carbon din oțel. Avem nevoie ca producătorii de automobile să consume mai puțin oțel și să conducă tranziția către fabricarea oțelului cu zero emisii de carbon”, adaugă Liu.
Niciuna dintre companii nu dezvăluie emisiile de carbon rezultate din utilizarea oțelului și doar câteva dintre ele prezintă date referitoare la consumul anual de oțel, ceea ce înseamnă că cifrele privind emisiile sunt estimări aproximative, precizează publicația citată.
În același timp, Greenpeace a menționat că unele companii auto, mai ales cele europene, au depus eforturi pentru decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare cu oțel, însă obiectivele lor sunt în continuare unele modeste.
Totodată, reprezentanții organismului de supraveghere a mediului atrag atenția asupra situației din Asia de est, unde se află 60% din producția mondială de oțel.
Dacă sunt serioși în ceea ce privește decarbonizarea, până în 2030, constructorii de automobile trebuie să își reducă la jumătate emisiile provenite din oțel.
Wenjie Liu, analist pentru Asia de Est al Greenpeace:
Jurnaliștii de la Al Jazeera precizează că reprezentanții producătorilor auto menționați în raport nu au răspuns la solicitarea de face comentarii cu privire la datele prezentate de Greenpeace.
Fotografie cu caracter ilustrativ: 123rf.com