Giovanni Costantino, CEO-ul grupului Italian Sea, care deține Perini Navi, firma care a construit iahtul Bayesian în 2008, a declarat că nava a fost „proiectată pentru a fi absolut stabilă”.
„Totul a durat 16 minute. Nu s-a scufundat într-un minut, așa cum s-a speculat, ci în 16 minute”, a spus Costantino pentru Financial Times.
„Se poate vedea acest lucru din datele sistemului de urmărire (Automatic Identification System)”, a precizat acesta.
Business Insider nu a putut verifica în mod independent declarația, iar Costantino nu a răspuns la solicitările publicației pentru precizări.
În opinia lui Costantino, comandantul iahtului „ar fi trebuit să închidă totul” în momentul în care s-a anunțat furtună, lucru care, se pare, nu s-a întâmplat.
„Ar fi trebuit să adune toți pasagerii în punctul de siguranță. Acesta este protocolul. Nimeni nu ar fi trebuit să fie în cabină”, a spus el.
Joi, într-un interviu pentru Reuters, Costantino a dat vina pentru tragedie pe membrii echipajului iahtului, spunând că au făcut „greșeala incredibilă” și s-a referit aici la faptul că nu au fost pregătiți pentru furtună. Aceasta deși, potrivit Reuters, furtuna era prognozată.
„A fost o serie de erori de nedescris, nerezonabile. imposibilul s-a întâmplat pe acea barcă. S-a scufundat pentru că a luat apă. Pe unde anume – asta vor spune anchetatorii”, a declarat Costantino pentru Reuters.
Autoritățile au confirmat anterior o furtună puternică în zonă, deși experții în căutare și salvare au sugerat că mai mulți factori ar fi putut contribui la dezastru.
Una dintre terorii este legată de temperaturile ridicate din zonă care au făcut ca pasagerii și echipajul să lase hublourile și trapele deschise, ceea ce ar fi permis ca apa să umple rapid nava în timpul furtunii.
Stephen Askins, un avocat specializat în cazuri maritime, a declarat pentru MailOnline că echipajul era probabil treaz înainte ca nava să se scufunde, în timp ce pasagerii probabil că dormeau în cabinele de sub punte.
„Apa a intrat prin trapele lăsate deschise. Nu există nicio altă explicație posibilă. Dacă ar fi acționat corespunzător, iahtul s-ar fi descurcat bine pe furtună”, a mai spus Constantino.
Martorii tragediei au povestit că au văzut o trombă de apă – echivalentul marin al unei tornade – înainte ca nava să se scufunde.
Ultimul cadavru, despre care se crede că este al lui Hannah, fiica în vârstă de 18 ani a magnatului britanic Mike Lynch, a fost recuperat din epava iahtului de lux care s-a scufundat în largul Siciliei în această săptămână, a declarat, vineri, un oficial al Pazei de Coastă italiene.
Nava sub pavilion britanic, cu 22 de pasageri și membri ai echipajului la bord, s-a scufundat luni, 19 august, după ce catargul său, unul dintre cele mai înalte din lume, s-a rupt în jumătate în timpul unei furtuni violente.
Cincisprezece persoane au fost salvate luni și un cadavru a fost recuperat – se crede că este cel al bucătarului de la bord, Recaldo Thomas.
Alte șase persoane au fost date dispărute inițial: Mike Lynch și fiica lui; președintele Morgan Stanley International, Jonathan Bloomer și soția sa, Judy Bloomer; și proeminentul avocat american Chris Morvillo și soția sa, Neda Morvillo. Trupurile acestora au fost recuperate ulterior din epava ambarcațiunii.
FOTO: Profimedia
costelu • 24.08.2024, 22:18
Magnații ăia au fost niște rebuturi , nu trebuie pedepsit nimeni în cazul ăsta, că oricum ăia nu aveau nici o valoare ca oameni, abuz al procurorilor.