Ministrul a spus că „partea mai puţin bună este modul în care cei de la Webuild (n.r. – constructorul italian, fost Astaldi, al podului de Brăila), înţeleg să gestioneze relaţia cu CNAIR-ul”.
„Ca să fiu cât se poate de clar, în acest moment ne solicită, nu nouă, CNAIR-ului ca să fiu mai exact, 230 de milioane de lei, ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat şi pe malul brăilean, şi pe malul tulcean (…) undeva la 90%, deci se poate da drumul la circulaţie. Nu, solicită încă 230 de milioane, altfel vor respecta termenul pe care îl au, octombrie 2024. Asta înseamnă rea voinţă. Nu o să fim de acord, nici la Minister, nici la CNAIR, cu acest tip de şantaj”, a spus Sorin Grindeanu, după vizita la Drumul expres (Dex6) Brăila-Galaţi.
El a spus că vor fi luate măsuri, nu doar pe această lucrare, fără să dea vreun exemplu, ci precizând că o să fie „văzute în săptămânile şi lunile viitoare”.
„Ca să vă faceţi o imagine, dincolo de multe alte lucrări pe care consideră dânşii să le plătim noi, mai solicită în suma asta vreo 30 şi ceva de milioane, ce i-am pus noi să refacă pe asfaltul care anul trecut nu a fost de cea mai bună… Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu recepţia, nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest şantaj pe care au încercat să îl facă, având în vedere perioada asta electorală”, a precizat ministrul transporturilor.
Grindeanu a menţionat: „Faptul că deschiderea acestor tronsoane de drum ar fi dus la o circulaţie mai bună şi în municipiul Brăila, dar şi în descărcarea spre Tulcea, au crezut că este o cheie sau un motiv să şantajeze ministerul, CNAIR-ul, să plătească această sumă”.
Numeroase nereguli și probleme, după inaugurarea din iulie 2023
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, în prezența mai multor oficiali, inclusiv a președintelui Klaus Iohannis și a ministrului Sorin Grindeanu, după 5 ani de lucrări.
Contractul a fost semnat în ianuarie 2018, iar termenul inițial de finalizare a fost 2021. Ulterior, au fost avansate mai multe termene, care însă nu au fost respectate, iar costurile finale s-au ridicat la aproximativ 500 de milioane de euro.
La puțin timp după inaugurare, au apărut primele nereguli. Mai întâi, în august 2023, pe podul care leagă judeţele Brăila şi Tulcea au fost constatate denivelări despre care CNAIR a spus că au fost cauzate de nerespectarea restricțiilor de tonaj în zilele caniculare.
După câteva zile, șoferii nu au mai putut traversa podul, care era închis întrucât constructorul nu a considerat ziua de Sfânta Maria drept sărbătoare legală.
Apoi, la finalul lunii august, o filmare apărută în spațiul public arăta cum șuruburile podului se desprindeau ușor, iar CNAIR a dat vina pe neglijența constructorilor și, după verificări, a transmis că 0,4% dintre cele 100.000 de șuruburi erau slăbite.
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pe 1 noiembrie 2023 că podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi recepţionat de CNAIR doar când constructorul va remedia, pe cheltuiala lui, toate abaterile constatate. Acest lucru nu s-a întâmplat însă nici până acum, iar podul încă nu a fost recepționat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
Bogdan53 • 04.06.2024, 09:09
Însemna că acel contract a fost făcut cu dichis... Și cu para-ndărăt
sarivisionyahoo.com • 03.06.2024, 14:57
Cum adica cer bani la santaj?! Arestati i naibii pe escroci!