Direcţia de Drumuri din Cluj conduce în clasamentul despăgubirilor. Astfel, regionala din Ardeal a plătit anul trecut 300 de mii de lei către firmele de asigurări, adică aproape jumătate din despăgubirile achitate în toată ţara. Singura regională care le-a dat mai puţini bani asigurătorilor anul trecut faţă de 2015 este cea din Braşov, care a virat în conturile acestora sub 60 de mii de lei. Pe de altă parte, la Iaşi au crescut de peste 10 ori şi s-au apropiat de 140 de mii de lei.
Şoferii care au dat cu maşinile în gropi şi au CASCO au cerut că asiguratorii să repare pe cheltuiala lor maşinile avariate. Firmele au plătit… însă au mers să-şi acopere găurile la cei care care trebuiau să se asigure că drumurile sunt ca-n palmă, nu ca după război. Au dat în judecată Compania de Drumuri. Sunt sute dosare deschise în toată ţara, inclusiv de şoferii care şi-au căutat dreptatea de unii singuri, iar deciziile favorabile au curs pe bandă rulantă. Pe primele locuri în topul despăgubirilor se află: Cluj, Iaşi, Bucureşti. La polul opus se află Regionala din Timişoara.
De cealaltă parte, service-urile fac bani frumoşi din indiferenţa autorităţilor. La o maşină medie o jantă şi o anvelopa ar costa undeva la 500 de lei. Dacă dai într-o groapă mai mare şi mai pui şi amortizorul, o bieletă sau ești nevoit să schimbi și alte piese, suma poate să ajungă şi la 1000 de lei.
Că să nu ajungă să plătească notă de plata în locul celor vinovaţi, avocaţii le recomandă șoferilor ca odată ce maşină a fost avariată să adune câte mai multe dovezi. Acestea pot consta în martori sau o filmare. Cel mai important este să sune la poliţie şi să cheme o maşină de poliţie la faţa locului. Acel proces verbal de constatare este indispensabil în momentul în care șoferul solicită o despăgubire.
Potrivit CNAIR, suma acordată păgubiţilor anul trecut este cu 75 % mai mare faţă de cea din 2015.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro