Tranzacţia va genera economii anuale de 1,7 miliarde de euro până în 2026, iar subsidiara Opel va genera o marjă de profit de 2% până în 2020 şi de 6% până în 2026, se arată într-o declaraţie comună publicată luni de GM şi PSA.
Combinarea grupului PSA cu Opel şi brandul său britanic Vauxhall va crea al doilea mare producător auto din Europa, situându-se în urma grupului german Volkswagen şi înaintea alianţei Renault-Nissan. Astfel, în urma tranzacţiei, PSA va deține 16% din piaţa auto europeană și va fi depăşită doar de grupul german Volkswagen, care deține o cotă de piaţă de 24%.
PSA va prelua 12 facilităţi de producţie, care au aproximativ 40.000 de angajaţi.
Totodată, acordul include şi subsidiara de finanţare a operaţiunilor GM. În plus, 50% din acţiunile acesteia vor fi achiziţionate de BNP Paribas SA cu aproximativ 450 de milioane de euro.
„Suntem încrezători că redresarea Opel/Vauxhall va accelera semnificativ cu sprijinul nostru”, a afirmat şeful PSA, Carlos Tavares.