Anunțul a fost făcut joi, iar motivul pentru care s-a luat această decizie este prăbușirea veniturilor din publicitate, agravate de pandemia de coronavirus.
Începând cu data de 1 aprilie, News Corp anunțase suspendarea temporară a tirajului a 60 de ziare. De asemenea, se estimează că aceste decizii vor avea drept rezultat sute de concedieri.
Reprezentanții grupului au mai precizat că, începând cu data de 29 iunie, majoritatea titlurilor sale locale şi regionale nu vor supravieţui decât pe internet. În total 76 de ziare vor apărea doar online, iar 35 de titluri vor fi închise definitiv.
Aceste dispariţii reflectă o tendinţă îngrijorătoare la nivel mondial în sectorul presei, care suferă în urma unei scăderi a numărului de cititori, cumulată cu ascensiunea vertiginoasă a Google şi Facebook, care reduc din ce în ce mai mult veniturile din publicitate, esenţiale pentru supravieţuirea presei, notează Agenția France-Presse.
CEO-ul News Corp Australia, Michael Miller, a precizat că lovitura de grație a fost dată de COVID-19.
“Veniturile din publicitate pentru presa în format fizic, care constituie cea mai mare parte a veniturilor noastre, au continuat să scadă. În consecinţă, pentru a face faţă acestor schimbări, restructurăm activitatea News Corp Australia pentru a ajunge acolo unde se duc consumatorii şi investitorii”, a declarat Miller.
Grupul a mai precizat că decizia va duce la concedieri, însă susține că peste 375 de jurnalişti vor continua să urmărească actualitatea locală şi regională.
Sydney Morning Herald a raportat, la rândul său, că filiala locală şi regională a News Corp din Australia are aproximativ 1.200 de angajaţi.
Demersul News Corp vine la scurt timp după o serie de anunţuri privind închiderea mai multor media, inclusiv a singurei agenţii naţionale de presă din Australia, Australian Associated Press (AAP), care îşi va înceta activitatea în luna iunie, după 85 de ani, în cazul în care nu se reuşeşte o posibilă recuperare.