Anunțul a fost făcut joi, iar motivul pentru care s-a luat această decizie este prăbușirea veniturilor din publicitate, agravate de pandemia de coronavirus.
Începând cu
data de 1 aprilie, News Corp anunțase suspendarea temporară a tirajului a 60 de
ziare. De asemenea, se estimează că aceste decizii vor avea drept rezultat sute
de concedieri.
Reprezentanții
grupului au mai precizat că, începând cu data de 29 iunie, majoritatea
titlurilor sale locale şi regionale nu vor supravieţui decât pe internet. În
total 76 de ziare vor apărea doar online, iar 35 de titluri vor fi închise
definitiv.
Aceste
dispariţii reflectă o tendinţă îngrijorătoare la nivel mondial în sectorul
presei, care suferă în urma unei scăderi a numărului de cititori, cumulată cu
ascensiunea vertiginoasă a Google şi Facebook, care reduc din ce în ce mai mult
veniturile din publicitate, esenţiale pentru supravieţuirea presei, notează
Agenția France-Presse.
CEO-ul News
Corp Australia, Michael Miller, a precizat că lovitura de grație a fost dată de
COVID-19.
“Veniturile din publicitate pentru presa în format fizic, care constituie cea mai mare parte a veniturilor noastre, au continuat să scadă. În consecinţă, pentru a face faţă acestor schimbări, restructurăm activitatea News Corp Australia pentru a ajunge acolo unde se duc consumatorii şi investitorii”, a declarat Miller.
Grupul a mai
precizat că decizia va duce la concedieri, însă susține că peste 375 de
jurnalişti vor continua să urmărească actualitatea locală şi regională.
Sydney Morning Herald a raportat, la rândul său, că filiala locală şi regională a News Corp din Australia are aproximativ 1.200 de angajaţi.
Demersul
News Corp vine la scurt timp după o serie de anunţuri privind închiderea mai
multor media, inclusiv a singurei agenţii naţionale de presă din Australia,
Australian Associated Press (AAP), care îşi va înceta activitatea în luna
iunie, după 85 de ani, în cazul în care nu se reuşeşte o posibilă recuperare.