CEO-ul Gucci, Marco Bizzarri a anunțat că începând din 2018 brandul va renunța în mod oficial la producerea de haine din blană naturală. ”Responsabilitatea socială este una dintre valorile de bază ale Gucci și vom continua să facem bine pentru mediu și animale. Cu ajutorul LAV (o organizație italiană pentru drepturile animalelor), Gucci este încântată să facă acest pas și speră că va contribui la inspirarea inovării și sensibilizării, schimbând industria modei de lux în mai bine”, a spus Bizzari.

Șeful Gucci a mai spus că, în conformitate cu noua politică, brandul nu va mai folosi blană de nurcă, de coiot, raton, vulpea sau orice alt animal crescut sau prins pentru blana sa. Colecția de primăvară-vară 2018, care a fost prezentată la Săptămâna modei din Milano și va intra la vânzare începând de anul viitor, va fi prima care nu va conține blană. Bizzari a anunțat că articolele de blană aflate în prezent în posesia companiei vor fi vândute în cadrul unei licitații, iar fondurile obținute vor fi donate unor cauze caritabile.

Gucci nu este singura marca care a renunțat la utilizarea blănurilor. În 2016, designerul italian Giorgio Armani a anunțat că brandurile sale vor pune capăt folosirii blănurilor, „reflectând atenția noastră asupra aspectelor critice de protejare și îngrijire a mediului și a animalelor”. De asemenea, Vivienne Westwood, Calvin Klein și Ralph Lauren au renunțat la folosirea blănii.

În ultimele sezoane, mai multe branduri au folosit blana artificială, mulți designeri considerând această alternativă ca fiind una foarte modernă și că blana naturală nu se mai poartă. ”Blana adevărată este de modă veche”, a spus Stella McCartney, a cărei marcă proprie este vegetariană. „Chiar dacă ai 20 de ani și porți blană adevărată arăți bătrân, vechi. Nu este relevantă, nu este sexy, nu este la modă și nu este cool”, a explicat creatoarea de modă.

Printre primii care au salutat decizia Gucci s-a aflat organizația PETA, care militează pentru protecția și drepturile animalelor. ”După peste 20 de ani de proteste din partea PETA împotriva mocasinilor cu blană de cangur și cizmelor cu blană de focă, Gucci s-a angajat într-un final să se alăture brandurilor Armani, Ralph Lauren și Stella McCartney pentru a se număra printre casele de modă fără blană. Semnele au fost clare: cumpărătorii din prezent nu-și doresc să poarte pielea animalelor care au fost închise în cuști, iar apoi electrocutate sau lovite până la moarte. PETA va depune presiuni asupra industriei de îmbrăcăminte și de modă până când toate pieile și blănile de animale dispar de pe rafturile magazinelor din întreaga lume”, a transmis PETA într-un comunicat.


Citește și: VIDEO | Motocicleta zburătoare, prezentată în Dubai. Cum s-a robotizat micul emirat


 
 

Urmărește-ne pe Google News