Astfel, compania Carpatica Feroviar SA va avea obligația de a asigura transporturile strategice ale statului român, contrabalansându-se astfel riscul de refuz al societăților de transport private de a executa anumite transporturi feroviare sau chiar imposibilitatea acestora de a le prelua, în situații de criză.
Însuși termenul de „criză” relevă urgența ce caracterizează necesitatea asigurării unor astfel de servicii de transport, care, în situația imposibilității de a le prelua sau refuzului din partea celorlalte companii private de transport, ar genera întârzieri ce pot afecta siguranța națională și a partenerilor externi, explică autoritățile.
Primii administratori ai societății vor fi însă Adrian-Daniel Găvruță, Mihail-George Staicu, Alexandru Radu, Otilia-Florentina Nuncă și Gabriel Budescu, despre care autoritățile guevrnamentale susțin că au fost selectați și îndeplinesc condițiile de studii și vechime prevăzute la art. 28 alin. (3) din OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.
Societatea va desfășura activități de interes strategic.
„Evenimentele extraordinare ale anilor 2020 – 2023 au relevat nevoia statului român de a se putea baza pe existența unei societăți de transport feroviar de marfă ce va putea realiza următoarele tipuri de transporturi:
●transportul de trupe, echipamente, utilaje, armament, în caz de mobilizare a forțelor armate ale României și ale partenerilor strategici;
●transportul de ajutor umanitar pentru zonele afectate de conflicte armate, pentru asigurarea cooperării internaționale;
●transportul de cereale, materii prime și combustibil, pentru evitarea unei crize alimentare sau energetice.
Noua companie va prelua treptat activitatea CFR Marfă, de unde statul român are obligația de a recupera un ajutor de stat declarat ilegal de Comisia Europeană.
„Ținând cont de situația în care se regăsește CFR Marfă, față de care obiectivul principal al statului român este rambursarea ajutorului de stat ilegal și punerea în aplicare a deciziei, se creează nevoia înființării unei noi companii viabile de interes strategic, pentru deservirea nevoilor de apărare a țării”, se arată în nota de fundamentare.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
K476 • 16.10.2024, 18:45
Pentru că vorbim despre transporturi aeconomice, mergi pe plin și te întorci pe gol, sau invers. In același timp vorbim de operatorul privat care a căpușat CFR Marfă i-a preluat contractele Dar și locomotivele și vagoanele și tot. Operator privat care trebuia oprit la o cotă de piață de maxim 5%. Și pentru că avem Schengen pe calea ferată, toate camioanele care nu au Schengen aito, ar trebui transferate prin această companie.