Progresele în implementarea măsurilor de îmbunătăţire a sistemului naţional de apeluri de urgenţă 112 aau fost prezentate vineri, sub forma unui raport lunar, de către Marian Murguleţ, secretar de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului, relatează Agerpres.
Serviciul de Telecomunicații Speciale, care gestionează sistemul 112, a semnat acordul privind termenii şi condiţiile de utilizare ESL/AML în forma prezentată de Google, se arată în măsurile pe termen scurt prezentate în raport. Acesta arată că în relaţia cu Apple nu e necesară semnarea unui acord/parteneriat pentru implementarea AML, pentru telefoanele IPhone.
Specialiştii din cadrul STS au finalizat activităţile de consolidare a arhitecturii de sistem pentru componenta software, în concordanţă cu detaliile de implementare furnizate de Google şi Apple. Achiziţionarea echipamentelor pentru implementarea AML e în desfăşurare, precizează raportul.
Între timp, localizarea cu exactitate a telefoanelor este posibilă numai prin aplicația „Apel 112” pe care STS o va promova în continuare. Serviciul urmărește creşterea gradului de conştientizare a necesităţii instalării aplicaţiei, relevă raportul.
„Într-o primă etapă, la nivelul IGSU, s-a dispus o analiză a spaţiilor şi dotării specifice, fiind identificată infrastructura necesară în vederea derulării procesului de integrare cu investiţii minime şi în termen scurt (până la finalul anului 2019) cel puţin la nivelul a 14 judeţe”, prevede raportul.
Potrivit acestuia, recent au fost alocaţi din bugetul MAI aproape 2 milioane lei, fonduri ce au fost distribuite celor 14 inspectorate judeţene pentru situaţii de urgenţă în care vor funcţiona dispecerate integrate până la sfârşitul anului.
STS a stabilit necesarul de tehnică, reţele şi echipamente de telecomunicaţii suplimentare, suma estimată în acest sens fiind de aproape 7 milioane lei, arată raportul.
Dispecerii 112 vor trece prin cursuri de perfecționare
Dispecerii 112 vor primi titulatura de „dispecer unic” și vor fi pregătiți în două centre de formare. Termenul de implementare al programului este de 36 de luni, a spus secretarul de stat.
La nivelul MAI – IGSU, la Bucureşti şi Târgu Mureş, au fost deja constituite două centre de pregătire a personalului care la această dată se bazează pe aportul a 14 persoane din structurile specializate cu rol în gestionarea apelurilor de urgenţă, care constituie rezerva de resursă în formarea continuă a dispecerilor.
„Avem 14 formatori care sunt implicaţi în acest moment în această activitate. Până la aprobarea proiectului de perfecţionare a pregătirii personalului, prin Programul Operaţional Capital Uman, care presupune formarea a 650 de dispeceri, la nivelul celor două centre a fost demarat, cu data de 30 septembrie, un program intensiv de pregătire pentru dispeceri constând în cursuri pe o perioadă între şase şi nouă săptămâni. Astfel, în prima serie de curs vor fi pregătiţi 11 dispeceri la Târgu Mureş (…) şi opt dispeceri la Bucureşti”, a precizat Murguleţ.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro