Astfel, Executivul a decis extinderea termenului de completare a documentelor necesare participării la campania de informare publică privitoare la situaţia generată de pandemia de COVID-19, întrucât din cei 376 de solicitanţi, persoane juridice, care au aplicat până la data limită impusă de Executiv, doar 30 de societăţi au reuşit să depună toate documentele necesare, pentru a fi acceptate.
Anunţul a fost făcut de Ionel Dancă, şeful Cancelariei premierului.
Dancă a ţinut să precizeze că, după încetarea stării de urgență și în situația de alertă, dar și după încetarea acestei situații, se impune și rămâne la dispoziția autorităților ca instrument principal de combatere a răspândirii infecțiilor cu coronavirus gradul de conformare al populației la recomandările autorităților publice.
„De aceea, în absența unei astfel de campanii de informare, de difuzare pe toate canalele media, astfel încât mesajul să ajungă la toată populația, nu doar pentru anumite canale care sunt finanțate din surse publice, ci printr-o campanie contra cost pentru timpii de difuzare, astfel încât să asigurăm o răspândire largă a mesajelor necesare pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu coronavirus, este necesară derularea acestei campanii”, a spus el.
Procedura este una gestionată de către Secretariatul General al Guvernului și de către Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaș, a declarat, după şedinţa de Guvern, că interesul manifestat pentru această campanie pe care o derulează Guvernul României a fost un semnificativ.
„Până în prezent, pe platforma media.gov.ro, de fapt până la data limită de aplicare, s-au înscris 376 de societăți, de solicitanţi, practic, de persoane juridice. Din păcate, doar un număr de aproximativ 30 de societăți au reușit să completeze toate solicitările care au fost impuse conform Ordonanţei 63 din 2020. Așadar, avem un grad de eligibilitate în acest moment de sub 10%, lucru care ne-a determinat să adoptăm această nouă ordonanță de urgență care extinde termenul de completare a documentelor necesare participării la campanie”, a spus el.
Sărmaş a explicat că, practic, nu este o extindere a termenului de înscriere în campanie, ci doar extinderea termenului în care Autoritatea pentru Digitalizarea României va solicita fiecăruia dintre cei 376 de solicitanți documente suplimentare care trebuie atașate cererii, respectiv declarației pe proprie răspundere pentru participarea în această campanie.
” Ca să vă dau un exemplu concret, unul dintre documentele care lipsește în mod frecvent este certificatul de înregistrare emis de ONRC, certificat de înregistrare care era necesar în momentul aplicării pentru a identifica în mod precis, conform ordonanței, un solicitant care participă la această campanie. V-am spus că sunt 376 de aplicanți, sau mulţi dintre ei au aplicat pe mai multe domenii, fiind o medie de peste două aplicații pentru fiecare societate. Așadar, numărul de aplicaţii în sine este unul semnificativ”, a mai spus el.
Pe 30 aprilie, Guvernul a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă care prevede un ajutor financiar pentru mass-media, prin intermediul unei campanii de informare, care se va desfăşura pe parcursul a patru luni. Instituţiile media vor putea participa la această campanie, care se va desfăşura pe o platformă web.