Actul normativ este necesar întrucât stadionul a fost declarat (prin HG nr. 232/2017 pentru modificarea şi completarea HG nr. 1093/2013), alături de Steaua, Arcul de Triumf şi Dinamo, de interes public şi de importanţă naţională pentru organizarea, la București, a unor meciuri din cadrul Turneului final al Campionatului European de Fotbal 2020, a precizat după ședință purtătorul de cuvânt al Guvernului, Nelu Barbu.

În urma lucrărilor de modernizare şi consolidare, stadionul Giuleşti va avea o capacitate totală de 14.000 de locuri pentru spectatori (dintre care 75 de locuri rezervate persoanelor cu dizabilităţi) şi o suprafaţă desfăşurată de 40.491 mp.

Durata de realizare a obiectivului este de 21 de luni, iar valoarea totală a investiţiei este de 121,13 milioane de lei, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Dezvoltării Regionale și Administraţiei Publice și Ministerului Transporturilor (acesta din urmă fiind, prin Clubul Sportiv Rapid, şi beneficiarul obiectivului de investiţii).

Una dintre condițiile asumate de către Guvernul României, prin dosarul de candidatură depus la sediul UEFA, în 26 aprilie 2014, a fost aceea de a asigura, înaintea fiecărui meci, pentru fiecare dintre cele opt echipe participante, câte o facilitate de antrenament corespunzătoare (distinctă de stadionul oficial).

Astfel, conform regulamentelor UEFA privind infrastructura stadioanelor participante la competiție, condițiile gazonului și ale vestiarelor trebuie să fie similare celor oficiale, iar incinta trebuie să asigure un grad de siguranță suficientă și să nu permită spionarea antrenamentelor, fiind, prin urmare, preferabile stadioanele acoperite și închise perimetral.

Întrucât organizarea EURO 2020 la București reprezintă o mare oportunitate de a ridica nivelul infrastructurii în general și a infrastructurii sportive în particular, cele 4 arene vor fi modernizate şi transformate în stadioane de fotbal de categoria a IV-a, conform Regulamentului UEFA privind infrastructura stadionului.

Aceste facilități de antrenament trebuie să fie date în funcțiune anterior începerii campionatului, pentru a permite inspectarea de către delegația oficială și omologarea acestora drept conforme cu cerințele competiției. În eventualitatea identificării unor neconformități, trebuie să existe o perioadă suficientă de timp pentru remedieri.

Ministerul Dezvoltării şi Compania Naţională de Investiţii au anunţat că stadionul Steaua, din Ghencea, va fi demolat în totalitate, anul acesta, iar stadionul Rapid, din Giuleşti, şi stadionul Arcul de Triumf vor fi demolate parţial, decizia fiind luată printr-o Hotărâre de Guvern.

“Săptămâna trecută, am reuşit să aprobăm prin Hotărâre de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru Steaua şi stadionul Arcul de Triumf, iar stadionul Rapid se află în circuitul de aprobare. Săptămâna aceasta vom lansa procedurile de achiziţie pentru proiectarea şi realizarea celor două stadioane (n.r. – Steaua şi Arcul de Triumf).  Stadionul Steaua va fi demolat complet şi reconstruit în totalitate pentru a îndeplini criteriile impuse de UEFA şi competiţiile internaţioonale”, a declarat Manuela Pătrăşcoiu, preşedintele Companiei Naţionale de Investiţii, în luna martie.

Pentru Euro 2020 trebuie să fie reconstruite patru stadioane. Dacă în privința arenelor Giulești, Ghencea și Arcul de Triumf nu sunt mari probleme, la Dinamo războiul dintre Nicolae Badea și actuala conducere ar putea duce la sistarea investiției.

Citește și: VIDEO/ România, țara adoptivă pentru muncitorii din Asia. Importăm forță de muncă din Sri Lanka şi Vietnam

 
 

Urmărește-ne pe Google News