UPDATE ora 16.40 Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Alina Petrescu a declarat, vineri, după ședința de Guvern, că în acest moment sunt stusiate toate variantele și au loc discușii cu cei implicați, pentru a se lua o decizie în privința tarifului RCA.
”Au existat în ultima săptămână discuții pe aceatsă temă și întâlniri cu asiguratorii, și cu transportatorii, darși cu ASF și cu comisiile de specialitate din Parlament. În Parlament există în prezent un proiect de lege care vizează reglementarea acestui domeniu, iar la începutul săptămânii viitoare va avea loc o nouă întâlnire cu comisiile de buget-finanțe. Sperăm să obținem un termen până la care această lege poate fi adoptată”, a spus Petrescu.
Ea a menționat că, ”de când a fost adoptată Ordonana privind plafonarea tarifelor RCA, au fost semnale de la Bruxelles privind o posibilă declașare a procedurii de infrigement, iar în acest conxtext, soluția trebuie să vin de la ASF și Parlament”, a mai spus Alina Petrescu.
Deși patronatele din transporturi au cerut plafonarea tarifelor RCA cu ăncă 6 luni peste termenul limită, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat în luna martie că nu va îndeplini această doleanță. Patronatele din transporturile rutiere au solicitat și Guvernului extinderea perioadei de plafonare a tarifelor asigurărilor RCA cel puţin până la data de 31 decembrie 2017.
„Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI – solicită Guvernului emiterea unei Hotărâri de Guvern pentru extinderea perioadei de plafonare a tarifelor asigurărilor RCA cel puţin până la data de 31 decembrie 2017, mai ales că cele mai importante prevederi ale OUG 54/2016, precum stabilirea unui tarif de referinţă sau decontarea directă, nu sunt aplicate de nicio firmă de asigurări, iar noua Lege RCA se află încă pe traseul de aprobare şi nu va intra în vigoare până la data de 19 mai 2017, atunci când va expira perioada celor 6 luni de plafonare a tarifelor RCA”, afirmă transportatorii, într-un comunicat.
Piaţa asigurărilor auto obligatorii a crescut şi în trimestrul patru din 2016, potrivit ASF, în condiţiile în care tarifele RCA au fost plafonate, continuând trendul ascendent din ultimii 5 ani.
„Cu toate acestea, în lipsa unor măsuri concrete din partea Guvernului, Parlamentului, ASF şi Consiliului Concurenţei, după data de 19 mai 2017, firmele de asigurare vor reveni la tarifele practicate înainte de plafonare, tarife netransparente în care erau incluse toate costurile de operare ale firmelor de asigurări, deşi aceste firme au mai multe linii de business”, menţionează patronatele.
Transportatorii subliniază că industria transporturilor rutiere reprezintă 5% din PIB, prin cele peste 35.000 de firme de transport mărfuri şi persoane active. „Industria transporturilor rutiere reprezintă 5% din Produsul Intern Brut (PIB) prin cele peste 35.000 firme de transport mărfuri şi persoane active, care operează aproape 200.000 de autovehicule licenţiate de transport marfă de peste 3,5 tone şi de transport persoane de peste 1+8 locuri, angajând peste 400.000 de lucrători. Aceste firme generează venituri importante la bugetul statului, prin plata accizelor, TVA, impozit pe profit sau venit şi contribuţii sociale. Totodată, industria de transport rutier asigură buna funcţionare a întregii economii, în condiţiile în care 85% din transportul de bunuri din România se realizează pe cale rutieră. Revenirea la un tarif RCA minim pentru un autocamion sau autocar de 5.000 euro la clasa B0 ar însemna condamnarea la faliment a întregii industrii de transport rutie”, potrivit informării transportatorilor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro