Campania a costat peste 180 de milioane de lei și a presupus ca SGG să plătească pentru difuzarea unor spoturi prin care populația primea informații despre purtarea măștii de protecție.
SGG arată în raportul înaintat după controlul din 2022 că a depistat nereguli cum ar fi „efectuarea de plăți în condiții de neeligibilitate și de neconformitate cu clauzele contractuale și prevederile OUG nr. 63/2020 pentru organizarea și desfășurarea unor campanii de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19”.
Mai exact, „s-a constatat că decontarea facturilor emise de furnizorii de servicii media a fost realizată fără a se asigura verificare concordanței dintre documentele justificative anexate facturilor și prevederile contractuale (durata de valabilitate a contractului/actului adițional, obiectul contractului, perioada de desfășurare a campanie de informare publică)”.
Curtea de Conturi a făcut controale pe un eșantion de contracte și facturi, iar „Valoarea estimativă a abaterii constatate o reprezintă suma de 695.319,47 lei reprezentând atât avansurile nejustificate în termen precum, cât și sumele identificate ca necuvenite urmare nerespectării prevederilor contractuale”.
G4Media mai scrie că acum, potrivit informațiilor obținute, mai multor angajați ai SGG le sunt imputate anumite sume de bani, după ce au semnat documentele oficiale. SGG a refuzat să comenteze informațiile, spunând doar că „datele solicitate sunt din categoria informațiilor încă nevalidate în privința implementării măsurilor recomandate pentru a putea face obiectul comunicării publice”.