Astfel, ministerul de Interne a intreprins o acțiune de control a tuturor persoanelor din listele elctorale și a actualizat baza de date a acestuia. Din listele electorale au fost scoase persoanele decedate astfel încât acestea să nu mai figureze pe listele electorale.
”Structurile de evidență a persoanelor și administrare a bazelor de date din Ministerul Afacerilor Interne efectuează în această perioadă verificări în Registrul național de evidența populației privind datele de stare civilă și domiciliul persoanelor, acest demers fiind parte a măsurilor luate pentru buna desfășurare a procesului electoral. Ca urmare a verificărilor efectuate în cazul persoanelor cu vârsta mai mare de 100 de ani, s-au actualizat bazele de date pentru 1.563 persoane despre care s-au obţinut documente care atestă decesul.
Datele de referinţă au fost comunicate Autorităţii Electorale Permanente, astfel încât aceste persoane nu vor mai fi prezente pe listele electorale.În acelaşi context, serviciile publice comunitare de evidența persoanelor continuă verificările privind alte 1.014 persoane cu vârsta de peste 100 de ani despre care, deşi nu au fost obținute acte care să certifice decesul, există informaţii că au încetat din viață, respectiv nu se mai află la domiciliu și nici nu au fost identificate rude, vecini sau apropiați care să cunoască situația acestora.
Totodată, sunt în desfășurare verificări cu privire la situațiile în care mai multe persoane și-au stabilit reședința la aceeași adresă sau în cazul persoanelor care în mod repetitiv își stabilesc reședința în perioada pre-electorală. Pentru aceste verificări vor fi analizate situaţiile privind stabilirea reședinței înregistrate în anii electorali precedenți.O prioritate a serviciilor publice comunitare de evidența persoanelor rămâne eliberarea actelor de identitate celor care nu au astfel de documente, în acest sens fiind derulate atât acțiuni de informare a populației, cât și deplasări în teritoriu cu stațiile mobile, pentru emiterea actelor de identitate.
De la începutul anului și până în prezent au fost eliberate peste 780.000 de cărți de identitate și s-au desfășurat peste 1.800 de deplasări cu stația mobilă în localități izolate, ori aflate la distanţe mari faţă de serviciile de profil, respectiv la persoanele netransportabile, ocazie cu care s-au emis peste 7.600 de acte de identitate și alte peste 2.000 de cărți de identitate provizorii pentru persoanele fără domiciliu”, se arată în comunicatul MAI.
Alegerile locale 2016 se vor desfășura pe 5 iunie, într-un singur tur. Campania electorală a debutat pe 6 mai. Pe perioada campaniei, potrivit legii electorale, candidații nu au voie să folosească bannere, mesh-uri, panouri publicitare, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule. Dacă încalcă această lege, candidații pot primi amenzi începând de la 10.000 lei la 25.000 lei.
În campanie sunt permise afişe electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj, materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală, publicitate în presa scrisă, materiale de propagandă electorală online, broşuri, pliante şi alte materiale tipărite.
Citește și: Alegeri 2016. Prezența la vot, monitorizată în timp real printr-un sistem informatic
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro