Reacţia şefei Executivului a venit după ce comisarul european Corina Creţu a declarat că în fiecare ţară din UE pentru un euro alocat din bani europeni sunt proiecte de trei euro, în timp ce România are bani necheltuiţi şi nu are proiecte.
„Îmi pare rău că se minte cu neruşinare şi se spune că eu şi noi, la Comisia Europeană, blocăm proiecte pe care nu le avem” a spus Creţu sâmbătă, la lansarea candidaţilor Pro România pentru alegerile europarlamentare 2019, referindu-se la proiecte de infrastructură cum ar fi Autostrada Unirii din Moldova.
Corina Creţu mai spunea: „Satul românesc nu înseamnă numai subvenţii pentru agricultură. Nu se poate să le spui primarilor că UE nu primeşte proiecte pentru comunităţi mai mici de 2000 de locuitori. Nu e adevărat. Din contră”.
Ce contracte a semnat Guvernul
Cele trei contracte de infrastructură sunt: Autostrada Sibiu-Piteşti, secţiunea 1 Sibiu-Boiţa, lotul 3 al Autostrăzii de centură a municipiului Bucureşti, secţiunea Sud şi al treilea privind furnizarea sistemului de siguranţă şi automatizarea traficului pentru Magistrala 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei-Eroilor.
„Prea mult timp dezvoltarea României a fost ţinută în loc de lipsa de finanţare, birocraţie excesivă şi interese politice. Guvernul pe care îl conduc şi-a asumat misiunea de a pune lucrurile în mişcare şi de a înlătura blocajele şi mă bucur că reuşim”, a spus Dăncilă, în cadrul evenimentului, precizând că semnarea astăzi a celor trei contracte de investiţii este confirmarea faptului că Guvernul PSD-ALDE are capacitatea să găsească soluţii pentru proiectele de infrastructură care stagnează de prea mult timp.
Dăncilă a mai spus că s-a simplificat legislația privind achizițiile publice, şi s-au extins posibilitățile de finanțare a proiectelor majore, inclusiv prin asigurarea unui cadru corect pentru derularea proiectelor în parteneriat public privat
„În același timp, continuăm să urmărim îndeaproape respectarea termenelor pentru finalizarea la timp a investițiilor”, a mai afirmat premierul.
Potrivit premierului, Autostrada Sibiu-Piteşti este unul din proiectele majore de infrastructură rutieră ce va asigura conexiunea cu reţeaua TEN-T, respectiv Coridorul IV Paneuropean.
„Acest Guvern a luat măsurile necesare pentru a face posibilă semnarea contractului şi începerea lucrărilor şi mă refer aici la asigurarea resurselor financiare, atât din fonduri europene, cât şi naţionale, obţinerea acordului de mediu, precum şi la actualizarea indicatorilor tehnico-economici care să răspundă realităţii din teren. Semnarea contractului pentru secţiunea 1 Sibiu-Boiţa este primul pas concret făcut în ultimii 10 ani pentru începerea lucrărilor la prima autostradă din România care trece munţii”, a spus Dăncilă.
Prin semnarea contractului de proiectare și execuție pentru lotul 3 al Autostrăzii de centură a municipiului București, în lungime de aproximativ 18 kilometri, aducem mai aproape de finalizare realizarea acestui proiect, care va contribui la fluidizarea traficului din capitală, a mai spus Dăncilă.
„Am reuşit să asigurăm finanţarea europeană, în pofida faptului că unii oameni politici români au încercat, la Bruxelles, să blocheze fondurile europene pentru acest proiect foarte important pentru Capitală şi pentru România, a spus Viorica Dăncilă.
Ea a mai spus că Centura București Sud va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European între Autostrada A1 București – Pitești și A2 București – Constanța.
„Statul român este partener corect al mediului de afaceri: își achită la timp facturile, își îndeplinește obligațiile, dar nu acceptă întârzieri ale termenelor”, a spus premierul, în final.