TAROM se confruntă cu o situație dificilă, fiind aproape de faliment, motiv pentru care s-a apelat la un plan de restructurare. Dacă în vară compania avea 29 de aeronave, la finalul anului 2021 va mai avea 23.
După ce ministrul transporturilor Lucian Bode a avertizat că TAROM “trebuie să devină profitabilă în 4-5 ani”, situația companiei va fi pe agenda ședinței de Guvern de joi, 5 noiembrie, “în vederea restabilirii viabilității companiei pe termen lung”.
Din păcate, la TAROM avem un şef la nouă angajaţi. Sunt 192 de şefi.
Lucian Bode, ministrul transporturilor, pe 3 noiembrie:
Concret, Guvernul României va elabora un memorandum prin care se solicită Comisiei Europene peste 170 de milioane de euro, reprezentând un ajutor de restructurare acordat pentru 5 ani.
Surse guvernamentale au precizat pentru Libertatea că TAROM va suporta 50% din costurile restructurării, adică exact suma pe care o va primi de la Comisia Europeană.
Compania TAROM este o societate comercială pe acțiuni, pachetul de acțiuni fiind deținut de statul român, reprezentat prin Ministerul Transporturilor – 97,22%, Societatea de Investiții Financiare Muntenia S.A. – 0,08%, ROMATSA – 1,24% și Compania Națională Aeroporturi București S.A – 1,46%.