Strategia arată că până la finele anului 2020 ar trebui instalate 1.000 de puncte de alimentare cu combustibili alternativi. Un număr de 166 vor fi realizate în marile orașe, iar restul pe drumuri, scrie Economica.net.
În București vor fi construite 50 de stații electrice și 10 de gaze naturale comprimate (GNC).
Orașele Bacău, Brașov, Brăila, Galați, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Ploiești, Timișoara, Baia Mare și Pitești vor avea câte 5 puncte de încărcare electrică și câte unul pentru gaz comprimat.
Restul municipiilor reședință de județ vor avea câte o stație electrică.
Principala problemă a stațiilor electrice este timpul foarte mare de reîncărcare a unei mașini.
Inițial, ideea a apărut încă din anul 2016, iar în acel moment se preconiza construirea a 6.000 de puncte de alimentare cu energie electrică pentru mașini până în 2020.
În SUA, cea mai extinsă rețea de stații de încărcare este deținută de către constructorul de mașini electrice Tesla.
MOL, Kaufland, Antares
Statul nu este singurul care construiește astfel de rețele alternative de alimentare.
Grupul petrolier maghiar MOL a anunțat ieri deschiderea primei stații de alimentare cu energie electrică. Aceasta se află în perimetrul unei benzinării din București.
De asemenea, lanțul de hipermarketuri Kaufland, cel mai mare retailer din țară, construiește stații electrice în parcările sale.
În fine, prima rețea de stații cu gaz comprimat este în construcție de către grupul de firme Antares, din Râmnicu Vâlcea.