• Se cumpără cu baxurile, iar cele mai căutate sunt uleiul, făina, mălaiul, dar și carnea proaspătă și conservele.
• Vânzătorii spun că aglomerația este similară cu cele de sărbători, precum cele de Crăciun, Paște sau 1 Mai.
• Mai mulți români se plângeau pe Facebook că în anumite lanțuri de magazine nu mai funcționau POS-urile pentru plata cu cardul.

“Sunt curioasă cât avem pe casa asta”, spune o vânzătoare de la Profi. “Niciodată n-am vândut atâta”, continuă către colega sa.

Luni și marți au fost zile extrem de grele pentru lucrătorii din retail. După avalanșa de știri legate de coronavirus și știrile false care spuneau că România are deja între 1 și 4 cazuri de infecție, românii s-au grăbit să atace rafturile.

“Baxuri-baxuri s-au dat. A fost nebunie. Ca de Crăciun, Paște sau 1 Mai a fost”, continuă vânzătoarea, o doamnă între două vârste, vopsită blond, cu părul permanent și ochelari pe vârful nasului.

Înghesuială ca de Crăciun

La Lidl, aceeași poveste. Oamenii se plimbă printre rafturi cu cărucioarele pline-ochi. În ele se găsesc baxuri de sticle de ulei, bidoane cu apă minerală, carne, zacuscă și cornuri. Conservele de pește sunt, la rândul lor, extrem de apreciate.

La casele de marcat, aceeași înghesuială.

Vânzătoarea de la Lidl spune același lucru precum colega de la Profi: “Nu mai e făină, nu mai e mălai, nu mai e ulei, baxuri-baxuri s-au dat. Este mai aglomerat decât de obicei”.

Pe Facebook, oamenii au postat, la rândul lor, cozi, de luni seară, de la o serie de magazine Lidl și galantarele de carne goale. Comentatorii spuneau că nu mergeau POS-urile nici la Lidl, nici la Mega Image, astfel că nu se puteau face plăți cu cardul.

Bate vântul printre rafturi

La Kaufland s-au dat rapid pastele, dar mai sunt pachete pe rafturi. La mălai, din doi paleți plini mai sunt doar câteva pungi. Unele au fost sparte, iar mălaiul a curs pe jos. La făină e ceva mai bine: doar jumătate de palet s-a epuizat, dar nu lipsește făina de pe jos.

În parcare, un bărbat între două vârste a umplut deja portbagajul unui SUV și mai are jumătate de cărucior de pus. Un alt cuplu încearcă să îndese cumpărăturile în portbagajul unei Dacii Logan.

«M-au sunat părinții să cumpăr mâncare»

Unii cumpărători spun că și-au luat mai multă mâncare doar pentru că au familie numeroasă.

Alții spun că aglomerația i-a convins să cumpere mai mult.

Ieri m-au sunat părinții să-mi spună să iau mai multă mâncare, pentru că vine coronavirusul și nu se va mai găsi. Nu i-am crezut, dar după ce am văzut aglomerația de aici m-am convins și am început să cumpăr și eu.

Client Profi:

Măștile chirurgicale, la suprapreț

Coronavirusul a devenit o scuză și pentru unele magazine online să scumpească extrem de mult măștile chirurgicale.

Pe eMAG, un pachet de 50 de măști ajunsese luni 299 de lei, însă pe seară se vindea deja cu 499 de lei. Astfel, prețul unei măști ajunsese 6 lei, respectiv 10 lei.

Totuși, farmaciștii spun că, în funcție de proprietăți, măștile pot ajunge chiar și la 20 de lei bucata.

O mască simplă costă, de obicei, 50 de bani.

Măștile chirugicale au ajuns la 500 de lei pachetul
Pachet de măști chirurgicale la 300 de lei, vândut de un seller pe platforma eMAG

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 14

 
 

Urmărește-ne pe Google News