Aglomerația din zona Pieței Presei Libere și Piața Chales de Gaulle s-a dublat vineri, odată cu montarea separatoarelor care au format banda destinată exclusiv autobuzelor. Ieri, situația a devenit de-a dreptul infernală. Cozile s-au întins pe kilometri, iar șoferii au reacționat extrem de dur, punând la zid Primăria Capitalei.
Exasperați de traficul imposibil, bucureștenii și-au strigat nemulțumirea pe rețelele de socializare. ”Bravo, Gabriela Firea! Cea mai lungă parcare! Otopeni – București!”, a scris, de pildă, un șofer care și-a pierdut dimineața blocat în trafic. În aceste condiții, la orele după-amiezei, separatoarele de trafic au dispărut din oraș.
”RATB va înființa noi linii preorășenești care să preia navetiștii”
”Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București”, a spus Gabriela Firea.
Primarul general a mai cerut să identifice terenuri la intrările în Capitală (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa), unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsură se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.
Este nevoie de un pachet de măsuri, nu de o singură masură
Ideea de bază este ca mijloacele de transport în comun să circule mai rapid prin București pe aceste benzi speciale, iar cei care lucrează în Capitală să lase autoturismele și să circule mai rapid cu mijloacele RATB.
Contrar așteptărilor Muncipalității, traficul s-a congestionat deoarece numărul de autoturisme nu a scăzut, dar s-a limitat numărul de benzi pe sens.
”În anii 90 a mai existat un asemenea proiect, dar care nu reprezenta o măsură, ci un pachet de măsuri. Trebuia să fie date în folosință parcaje speciale la intrarea în București, trebuia introdusă, concomitent, taxa de oraș pentru autoturisme și tot concomitent trebuia să se introducă benzile speciale RATB, de la periferie spre centru. Din păcate totul a rămas în faza de proiect, la vremea respectivă”, ne-a explicat Cătălin Ionescu, fostul director al Administrației Străzilor din București.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro