Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, şi Attila Korodi, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, au prezentat, astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, proiectul de implemenatre a sistemului de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucureşti.
Astfel, proiectul care urmează să se execute este constituit dintr-o reţea majoră de piste de biciclete care va fi realizată pe străzi şi bulevarde desfăşurate pe axele Nord – Sud şi Est – Vest ale Capitalei şi în interiorul inelului principal de circulaţie. Această reţea este constituită dintr-un număr de 61 de artere de circulaţie, a căror lungime însumată totalizează aproape 100 de km, a explicat primarul Oprescu.
Beneficii ale noului sistem de piste de biciclete a prezentat şi ministrul Mediului Attila Korodi care a subliniat că banii investiţi în acest proiect – 44,6 milioane de lei – provin din încasările statului român din tranzacţionarea gazelor cu efect de seră.
„Deci este aşadar corect să redistribuim aceste venituri către proiecte care vizează scăderea emisiilor pentru că o bicicletă în plus în Bucureşti înseamnă o maşină în minus, adică dacă vedem un proiect de sisteme de transport şi piste de bicicletă de 99 de km în Bucureşti, şi vorbim numai de arterele principale, înseamnă mii de maşini scoase din traficul bucureştean”, a spus Attila Korodi.
Iar avantajele nu se opresc aici. Eliberarea marilor bulevarde de maşini, îmbunătăţirea stării de sănătate – reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi de noxe -, siguranţa traficului rutier, siguranţa bicicliştilor cât şi a pietonilor, sunt urmări pozitive ale demersului.
Punctual, pistele de biciclete vor fi amplasate astfel:
– pe carosabil, numai acolo unde nu se pune în pericol siguranţa participantilor la trafic, inclusiv a bicicliştilor. De exemplu, pe Bulevardul Buzeşti -Berzei pista este realizată la marginea carosabilului.
– Sunt realizate piste şi în zone special dedicate, de exemplu Şoseaua Pantelimon – pista este poziţionată într-o zonă separată atât faţă de carosabil cât şi faţă de zona pietonală, dar şi în paralel cu trotuarul, în cadrul lucrărilor de modernizare a arterelor de circulaţie, cum ar fi cele de pe bulevardul Liviu Rebreanu, unde pistele sunt amenajate pe trotuar, în afara zonei pietonale.
– Au fost demarate lucrări de moderizare pe Calea Victoriei, unde spaţiul pietonal este extins, dar se construiesc şi piste de biciclete, atât pe carosabil, cât şi pe trotuar, în funcţie de cum permite trama stradală.