Compania, care are peste 500.000 de clienți, a primit trei oferte: de la Netopia Financial Services, PayU și consorțiul Europayment cu CEC Bank.

Conform sursei citate „toate ofertele, cererile de participare sau proiectele au fost retrase sau au fost considerate inadmisibile”.

Nu se schimbă nimic

Surse din companie au precizat pentru Libertatea că clienții vor plăti ca și până acum. „Nu se schimbă nimic pentru clienți la acest moment, tot ce a funcționat până acum este valabil și în continuare”, au spus acestea.

În acest moment, clienții fac plata prin transfer bancar din propriile conturi către un cont al Hidroelectrica.

„Tranzacțiile din acest cont vor putea migra parțial către plățile cu cardul – fără ca Hidroelectrica să garanteze un anumit volum pentru o astfel de migrare. În acest cont se încasează sumele de la clienții consumatori mari de energie și care nu sunt pretabile la plata cu cardul”, arăta Hidroelectrica.

Conform datelor, în primul trimestru al anului, prin intermediul șabloanelor s-au făcut plăți astfel: 46% prin Banca Transilvania, 25% prin BCR, 9% prin BRD și Raiffeisen, 8% prin Unicredit și 3% prin CEC.

Aplicația, lansată și suspendată

Hidroelectrica a lansat anul trecut aplicația iHidro pentru clienții săi.

Aceasta a fost suspendată după doar o zi, în data de 3 octombrie, după ce clienții au reclamat că le apăreau datele altor persoane.

Alți clienți au fost anunțați că există deja conturi pe numele lor, în vreme ce alții au acuzat că nu pot menționa un al doilea loc de consum.

În fine, alții au putut instala aplicația, dar au constatat că nu pot face plăți.

Facturi emise cu multe luni de întârziere

Aplicația nu a fost prima problemă a clienților Hidroelectrica. Compania s-a trezit cu un influx mare de consumatori casnici după liberalizarea pieței în anul 2021 și în 2022, după ce invadarea Ucrainei de către Rusia a dus la noi maxime pentru prețul energiei în toată Europa, inclusiv România.

Ulterior, mulți clienți au reclamat că nu primesc facturi, iar atunci când au primit, au venit pentru mai multe luni deodată.

Compania a fost amendată cu 400.000 de lei de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) în martie 2023 pentru neemiterea facturilor pentru 482.638 de clienți finali din portofoliu, dar și pentru netransmiterea sau transmiterea cu întârziere a răspunsurilor la solicitări.

Un alt motiv a fost neîncheierea sau nerespectarea termenului de realizare a contractelor în termenul specificat de lege, după transmiterea documentelor utilizatorilor.

Urmărește-ne pe Google News