„În contextul numeroaselor sesizări şi reclamaţii primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acţiune de control la furnizorul în cauză.”, potricit unui comunicat ANRE.
ANRE transmite că a descoperit nereguli la Hidroelectrica, precum neemiterea facturilor sau „întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienţi”.
Totodată, nu au fost respectate termenele de încheiere a contractelor de furnizare pentru clienți.
Astfel, Hidroelectrica a fost sancționată cu amenda maximă în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximumului prevăzut de lege.
ANRE precizează că, în cursul anului 2022, a urmărit constant activitatea Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.
„Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în relaţia cu clienţii finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, arată ANRE.