Petrecerea a început la ora 19.00, iar pe scenă au urcat, printre alții, artiști precum Carlas Dreams, Holograf, Loredana, Connect-R, Zoli TOTH Project, Delia, Voltaj, Florin Chilian, Corina, Vunk, Andra, Direcția 5, Randi sau Vescan. Prezentatori au fost jurnalista Ionela Năstase și cântărețul CRBL.
Pentru unii, Hit Revelion 2018 a fost un succes total, inclusiv pentru Gabriela Firea, edilul Capitalei, iar pentru alții un adevărat fiasco.
Mai mult, este criticat și locul unde s-au desfășurat evenimentul, foarte aproape de Palatul Regal, acolo unde încă se află florile depuse de români… la moartea Regelui Mihai.
Mihai Șora, mesaj trist în prima zi a anului 2018. Petrecerea de Revelion de lângă Palatul Regal i-a lăsat un gust amar: „Nu ne va fi ușor să măturăm mucurile de țigări, să ștergem guma de mestecat care ni s-a lipit de haine, de piele, de creier”.
O cronică acidă a Revelionului organizat de Gabriela Firea în București a apărut pe andreipartos.ro, site-ul lui Andrei Partoș, cunoscut jurnalist român și comentator muzical din România.
Articolul este scris de Iulia Radu, supranumită pe Facebook „Psihologul Muzical”, care și-a notat fiecare critică în parte:
„De Revelion, am fost la piață. Industria muzicală a pus pe „taraba” din Piața „George Enescu” tot ce are mai bun în această perioadă. Spre deosebire de o piață obișnuită unde găsești zarzavat, legume și fructe, oferta muzicală autohtonă nu este variată. E chiar anostă și asta din cauza faptului că se pune accent pe produse de serie. S-au adunat la „Hit Revelion 2018” cei mai difuzați artiști din 2017. S-au gândit organizatorii că dacă tot i-am ascultat de mii de ori la radio, ce mai contează o dată în plus?! Am plecat fără să „cumpăr” ceva și fără să simt dorința de a reveni, dar cât timp am stat în piață (vreo 3 ore) mi-am notat câteva gânduri într-un carnețel.
Iată-le:
-Am avut dreptate. Nu-i nicio bucurie să petreci Revelionul în stradă.
-Trebuie să recunosc că a fost un pic sinistru să văd oameni dansând, chefuind lângă coroanele cu regrete eterne și gardul Palatului Regal acoperit de flori. Dacă tot ne-am exprimat, la începutul lunii, respectul față de familia regală, dacă tot am ținut trei zile de doliu după moartea Regelui Mihai I, mă gândesc că autoritățile ar fi putut respecta perioada de doliu de 40 de zile și ar fi putut organiza acest eveniment în Piața Constituției, unde ar fi fost chiar mai mult loc”…
-Este oficial. Meseria de prezentator a murit. Am văzut dovada chiar în „Noaptea dintre ani” când doi antipatici (unul dintre ei „vândut” drept mare entertainer) ne-au plictisit de moarte. Nici vestitul CRBL dar nici „jurnalista” Ionela Năstase n-au fost în stare să învețe textele de prezentare. Să nu fii în stare să-ți privești în ochi partenerul de discuție atunci când îi spui două vorbe și trei prostii, e trist. Să vezi doi inși care își citesc replicile, e tot ce îți poți dori în Noaptea de Revelion, nu-i așa? Până și cei de la grădiniță își învață poeziile la serbare. Nu știu cine le-a făcut textele de prezentare, dar sunt convinsă că i-a luat mult timp să dea copy-paste din versurile hiturilor românești. În mod normal, mi-ar fi fost milă de munca depusă de persoana respectivă, dar parcă mai milă mi-a fost de mine pentru că a trebuit să suport niște texte extrem de slabe citite de la foarte prost în sus. Una dintre primele dorințe pentru 2018 este să nu își mai bată lumea joc de meseria de prezentator. Este mult prea frumoasă și nu merită un astfel de tratament.
-De ce par toți artiștii că fac pe ei atunci când sunt pe scenă? Toți țopăie când pe un picior, când pe altul, merg cocoșați, cu genunchi flexați, cu turul pantalonilor lăsat… N-or fi pus organizatorii WC-uri în backstage? A stabilit cineva de sus că doar astea sunt mișcările cool când ești pe scenă și le-au adoptat toți? Lucrează toți cu același coregraf? Chiar nu pot fi naturali (nici) în mișcări? -Lipsa de identitate este cea mai supărătoare. Bum-bum-bumți-bum-bumți-bum-bum. Ca orice produse de serie care se respectă, artiștii „heavily-rotați” simt la fel, gândesc la fel, se mișcă la fel, cântă la fel, sună la fel. Doar ținuta și coafura diferă. Azi, concertul e mai mult o prezentare de modă.
-Comunicarea cu publicul nu înseamnă să întorci microfonul spre spectatori și să-i lași să cânte două versuri în timp ce CD-ul merge cu sunetul la volum maxim. Unii dintre artiști au impresia că sunt într-un videoclip, nu în fața a mii de oameni. Este, în același timp și amuzant și înfricoșător. Îi vezi executând cu grație mișcările din videoclipuri, unduindu-se în fața camerelor de luat vederi, adesea mai preocupați să se sincronizeze cu baletul decât de cântarea în sine. Am avut momente în care m-am întrebat dacă mă uit la un serial animat făcut în Japonia sau e chiar pe bune ce văd. Nu bag mâna în foc că a fost live tot timpul. Gestul de a întoarce microfonul spre public este un fel de „wake-up call”, este momentul în care conștientizează că în fața lor chiar sunt oameni vii, adevărați, apoi se „stinge” lumina și se întorc fericiți în lumea lor. Lidia Buble, Irina Rimes, Anna Lesko, Connect-R, Pepe, Vescan, Alina Eremia, Adrian Sînă, Elena Gheorghe, Randi, Pepe… Blank. Trebuie să fie foarte trist să te numești artist, dar să nu ai habar să relaționezi cu publicul. Atenție! Mă refer strict la atitudinea lor pe scenă. Cred că singura excepție fericită este Delia, care știe să stabilească o legătură cu spectatorii și nu o face (doar) prin texte clișeu.
-Sper că Moș Crăciun le-a adus artiștilor cel puțin un dicționar de sinonime. Nu de alta dar au nevoie urgentă de o îmbogățire a vocabularului. În afară de „sus, sus, sus”, „mânuțele sus”, „vreau să văd mâinile sus”, „La mulți ani, România!”, „La mulți ani, București!”, n-am auzit altceva atâta vreme cât am stat acolo. Lipsă cruntă de idei. Chiar nu pot adresa o urare venită din suflet?
-Având în vedere că am participat la un eveniment organizat de Primăria București, cu intrare liberă, m-am mirat să văd standuri de unde oamenii puteau cumpăra ceai (225 ml) și apă (500 ml) cu 6 lei, vin fiert (225 ml) cu 10 lei, Pepsi, Miranda sau 7Up (500 ml) cu 7 lei, Jager Bigshot (40 ml) cu 15 lei, Prosecco (750 ml + 6 pahare) cu 100 lei și popcorn (225 g) cu 15 lei. Erau acolo oameni cu copilași, erau oameni din toate categoriile sociale. De ce să îi pui în situația de a cumpăra la supra-preț. Înțeleg să facă asta un privat care organizează un concert, dar acum?! Nu era pentru TOȚI bucureștenii?!
-Sunt curioasă cum a fost făcută selecția artiștilor care au urcat pe scena din Piața „George Enescu”. Din câte știu eu, Primăria București prin Arcub sprijină și artiștii aflați la început de drum. Nu puteau găsi un loc și pentru aceștia? În afară de pop-dance, dance-rock, pop-rock nu mai avem și alte genuri muzicale?
-Vom afla și noi vreodată cât a costat acest eveniment?
PMB susține că Hit Revelion 2018 a adunat peste 50.000 de oameni în Piața George Enescu.
Iată și mesajul Gabrielei Firea, despre „cea mai mare petrecere de Revelion”:
„Mulțumesc bucureștenilor, dar si turistilor care au ales sa petreaca Revelionul in Capitala, ca au raspuns invitatiei noastre de a marca impreuna trecerea in anul 2018, la spectacolul din piata George Enescu. Le doresc un an nou fericit, cu sanatate si multe impliniri! La multi ani, Bucuresti! La multi ani, Romania!
Evenimentul a reunit cei mai ascultați artiști ai României, pentru un spectacol impresionant, inspirat de atmosfera show-urilor de pe Broadway.
Conceput ca o călătorie muzicală în lumea celor mai fredonate refrene din ultimii ani, Hit Revelion 2018 a fost o călătorie muzicală de șase ore, în care zeci de nume precum Carlas Dreams, Holograf, Loredana, Connect-R, Zoli TOTH Project, Delia, Voltaj, Florin Chilian, Corina, Vunk, Andra, Direcția 5, Randi sau Vescan au cântat peste 100 de hituri românești pentru a sărbători trecerea dintre ani.
Amploarea evenimentului a fost dată și de resursele implicate. O echipă de peste 100 de oameni a contribuit la realizarea Hit Revelion 2018. Scena a avut o deschidere de 37 ml, în total 496 de metri pătrați de scenă acoperită. Peste 400 de metri pătrați de ecrane led de înaltă rezoluție au fost folosite atât pe scenă cât și în piață, pentru a transmite imagini live din spectacol. Show-ul a putut fi urmărit și de pe Calea Victoriei sau din Piața Revoluției. S-au folosit peste 220 de lumini inteligente, peste 70 de km de cabluri și 20 de tir-uri de echipamente”.
FOTO: Facebook/PMB
CITEȘTE ȘI…
Sergiu Curcă s-a spânzurat cu un cordon de la o haină. Ce a scris pe biletul de adio
Descoperire macabră în prima zi a anului. Un bărbat și-a ucis concubina în preajma Crăciunului și a îngropat-o în grădină