Agenția
precizează că persoanelor de alte origini etnice decât cea suedeză li s-a
cerut, de exemplu, să arate un bon fiscal atunci când schimbă haine cumpărate,
ceea ce încalcă politica firmei.

Investigația
a fost demarată după ce au apărut informații cu privire la acest caz în
cotidianul suedez Aftonbladet.

Recent,
publicația a postat pe site imagini cu clienţi de diferite origini etnice
respinşi când încercau să schimbe haine care încă aveau preţul pe ele. Unii
dintre clienţi au înregistrat cu camera ascunsă astfel de momente.

Aproximativ
60 de clienți și angajați H&M au fost intervievați de ziar.

„Informaţia
apărută în relatările media conform căreia unii clienţi sunt trataţi mai prost
decât alţii din cauza originii lor etnice este motivul pentru care Ombudsman-ul
pentru Egalitate a solicitat un răspuns din partea companiei”, a declarat Lars
Arrhenius, şeful acestei agenţii guvernamentale.

Ombudsman-ul a scris companiei H&M şi aşteaptă până la 22 decembrie un răspuns în legătură cu politica privind schimbarea hainelor şi cu poziţia sa privind discriminarea. Compania H&M a confirmat într-un e-mail că a fost contactată de Ombudsman, dar nu a oferit alte detalii.

Urmărește-ne pe Google News