Cuprins:
Noua facilitate de producție Honda
Compania japoneză a prezentat recent o linie demonstrativă de producție pentru viitoarele sale baterii solid-state. Honda intenționează să integreze aceste baterii în vehiculele sale electrice în a doua jumătate a acestui deceniu, la scară largă.
«Bateria solid-state este o tehnologie inovatoare care va schimba regulile jocului în această eră a vehiculelor electrice», a declarat Keiji Otsu, președinte și director reprezentativ al Honda R&D, conform Live Science.
Avantajele bateriilor solid-state
Noile baterii sunt așteptate să fie cu 50% mai mici, cu 35% mai ușoare și cu 25% mai ieftine decât bateriile litiu-ion lichide folosite în prezent. Principala provocare rămâne însă dimensiunea celulelor, care sunt încă prea mici pentru modelele actuale de vehicule.
Cum funcționează bateriile solid-state
Aceste baterii utilizează un electrolit solid, care permite fluxul de ioni, dar nu și de electroni. Electrolitul solid înlocuiește compusul lichid de litiu folosit în bateriile litiu-ion convenționale. Materialele solide pot fi ceramice sau sticlă.
Această schimbare aduce avantaje semnificative, precum densitate energetică mai mare, timpi de încărcare mai scurți și un nivel sporit de siguranță. Totuși, tehnologia este încă într-un stadiu incipient de dezvoltare, iar costurile ridicate și perfecționarea durabilității reprezintă provocări majore.
Impactul asupra industriei auto
Dacă Honda reușește să atingă acest obiectiv, ar putea fi un pas important în depășirea «anxietății legate de autonomie» – o barieră majoră în calea adoptării pe scară largă a vehiculelor electrice. Noua facilitate Honda își propune să rezolve problema dimensiunii celulelor începând cu 2025.
Viitorul sună bine… dar beneficiile nu vor veni foarte rapid
Dezvoltarea cu succes a bateriilor solid-state ar putea revoluționa industria auto electrică. Cu o autonomie dublă și costuri de producție reduse, aceste baterii ar putea accelera semnificativ tranziția către mobilitatea electrică.
Înlocuirea bateriilor litiu-ion cu cele solid-state în mașinile electrice va mai dura. Primele modele comerciale care vor beneficia de această tehnologie vor fi probabil mașini ultra-premium, datorită costurilor ridicate.
În fazele inițiale, aceste baterii nu vor fi disponibile pentru vehiculele de clasă mică, accesibile ca preț. Cu toate acestea, progresul continuu sugerează că solid-state va deveni standardul pentru mașinile electrice ale viitorului.
alex03036 • 06.01.2025, 02:26
Afirmați ca e mai ieftin sa produci astfel de baterii ca apoi sa insistați ca au un cost mare.