Dupa retragerea din Formula 1 pe fondul situatiei financiare precare, criza economica este „doamna cu coasa” si pentru celelalte proiecte sportive ale constructorului japonez.

Inca de la sfarsitul anului trecut, seful executiv al Honda, Takeo Fukui, si-a exprimat opinia cu privire la necesitatea investirii in masini „de volum” pentru a evita eventuale implicatii mai severe ale crizei economice. Evident, aceasta decizie a fost luata in detrimentul modelelor situate la polul opus al accesibilitatii – asa ca, pa-pa NSX si S2000!

De fapt, Honda nu vrea sa riste nimic. Pentru a se feri de orice potential pas gresit, niponii renunta la Accord cu tractiune spate – daca nu face fata lui BMW? – si trage pe linie moarta CR-Z cabrio si dezvoltarea unui nou agregat V8.

Cum s-a ajuns pana aici? Statisticile ofera raspunsul: in 2008, numai pe piata americana, vanzarile au scazut cu 20% fata de anul trecut. Evident, asta inseamna pierderi.

Pentru a reduce costurile, Honda va renunta la construirea a doua versiuni diferite ale modelului Accord, pentru piata europeana, respectiv pentru cea americana. Unul si acelasi ar trebui sa fie bun pentru toti. Speram doar ca ei il vor primi pe al nostru si nu invers.

De asemenea, seful executiv Takeo Fukui stabileste noul obiectiv: 500.000 de vehicule hibride construite pana in 2012, incluzand modelele Insight si Jazz. Asta da schimbare de prioritati! Cat despre S2000… In cazul in care aveti nevoie de un umar pe care sa-i plangeti de dor, ne pare rau – locurile s-au ocupat deja.

Citeşte mai multe despre acest subiect pe site-ul AutoPlay

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News