Proiect de succes în Mamaia – paradis pentru familiile cu copii
Povestea de succes a complexului Mercur Minerva Family Club, unul dintre cele mai îndrăgite hoteluri pentru familiile cu copii de pe litoralul românesc, a început în 2012, atunci când Mareea Hotels i-a schimbat complet profilul turistic si l-a scos din paragina în care se afla. În cinci ani de operare noul concept Mercur-Minerva Family Club a reprezentat un model de management, fiind printre puținele structuri de cazare în sezonul estival cu grad de ocupare 100%, timp de 3 luni pe an.
Cu investiții totale de peste 3.000.000 de euro în reamenajarea complexului, Mareea Hotels a adunat între 2012 și 2016 câteva superlative interesante pentru o piață de turism în care încă nu întâlnim proiecte performante chiar la tot pasul. În acest interval de timp, aproximativ 350.000 de turiști români și străini i-au călcat pragul și peste 150.000 de copii s-au putut bucura, printre altele, de cea mai numeroasă echipă de animatori, reuniti sub conceptul MeMi Summer Club, sau de cea mai mare plajă amenajată pentru cei mici, din Mamaia.
Mareea Hotels câștigă în instanță dreptul unic de folosință a complexului Mercur-Minerva
În 2016 însă, între Marian Sorin Fati, proprietarul complexului Mercur-Minerva, și Mareea Hotels, compania care avea un antecontract de vanzare – cumpărare a structurii de cazare pe 25 de ani, implicit și dreptul de folosință, a apărut o ruptură ireconciliabilă. Marian Sorin Fati a decis să rezilieze unilateral contractul și să reintre în posesia hotelului, fapt ce a provocat insolvența Mareea Hotels.
Compania a dat proprietarul în judecată și în urma unui șir de procese câștigate pe linie, soldat cu cinci decizii succesive favorabile, înstanța a decis în data de 28 iunie 2017, prin soluția executorie pronunțată de către judecătorul sindic prin hotărârea 387/2017, din cadrul Tribunalului Hunedoara în dosarul nr. 172/97/2017/a6, că în baza antecontractului de vânzare-cumpărare încheiat în 2015, Mareea Hotels este ”unicul titular al dreptului de folosință asupra hotelurilor din cadrul complexului Mercur-Minerva.”
Vom intra în hotel cel târziu în jurul datei de 25 iulie
”Toate contestațiile lui Marian Sorin Fati în cadrul proceselor au fost respinse, explică situația Marius Usturoiu, administratorul special de la Mareea Hotels. În acest moment suntem singurii care putem desfășura activități economice în complex și ne pregatim să repornim proiectul cât mai repede. Din păcate, domnul Fati refuză să ne predea hotelul, astfel că acum am început demersurile prin forța de constrângere a statului, executorii judecătorești și organe ale poliției judiciare, pentru a reintra efectiv în drepturi prin executare silită.
Din estimările noastre, Family Club Mercur-Minerva va reveni în forță, așa cum l-au cunoscut și l-au îndrăgit sute de mii de români, cel mai târziu la 25 iulie 2017. Este o preluare în plin sezon și vom face tot posibilul să fim încă de a doua zi gazde la fel de bune și de primitoare ca întotdeauna, astfel încat niciun oaspete să nu fie afectat.”
Vacanțele a sute sau mii de turiști sunt incerte
Totodată, însă, Marius Usturoiu trage un puternic semnal de alarmă privind vacanțele a sute sau mii de români care au achiziționat pachete turistice la Mercur-Minerva prin Wiena Club, firma lui Marian Sorin Fati: ”De când a luat în mod abuziv hotelul în folosință, domnul Fati a început să oferteze și să vândă pachete turistice, deși între noi existau litigii pe rolul instanțelor, deci nu avea nicio garanție că poate onora acele servicii în acest sezon. Mai mult, deși instanța s-a pronunțat cu privire la dreptul de folosință asupra hotelului prin hotărare executorie cu o lună de zile în urmă , dumnealui a continuat să vândă și probabil vinde și acum servicii turistice către clienți!!!
Acum, stau și mă întreb: cum vor beneficia de vacanță cele câteva sute sau mii de turiști care au plătit banii unei companii care, cel mai târziu în 2-3 saptamani, va înceta să opereze hotelul? Ce se va întâmpla cu ei? Noi i-am propus domnului Fati, după ce dumnealui a pierdut în instanță, să procedăm la predarea operării hotelului pe cale amiabilă și să găsim o soluție de comun acord și pentru acei turiști cărora dumnealui le-a încasat banii de vacanță. Din păcate ne-am izbit de refuzul total al lui Marian Sorin Fati pentru a soluționa elegant situația și ne temem că toți acești turiști despre care vorbeam vor rămâne fără vacanța de vară.”