Confom unui studiu realizat în luna mai de către platforma de rezervări hoteliere Travelminit.ro, peste 54% dintre hotelieri s-au pregătit pentru întâmpinarea turiștilor cu pachete speciale de cazare.

Astfel, cei mai mulți hotelieri (54%) s-au
pregătit cu pachete speciale de cazare, reduceri de tip „last minute” sau
„early booking” și prețuri mai mici. Aproape jumătate dintre partenerii
hotelieri (43%) oferă condiții de anulare flexibile și restituire 100% la o
eventuală anulare.

Începând cu luna februarie, platforma Travelminit.ro a înregistrat treptat peste 3.000 de proprietăți care pot fi rezervate fără risc financiar. De asemenea, s-a observat o creștere foarte mare a turiștilor care caută proprietăți cu condiții flexibile de rezervare, care permit schimbarea datei călătoriei sau chiar anularea rezervării până la o anumită dată fără a pierde banii.

Măsuri suplimentare în hoteluri

Siguranța, sănătatea turiștilor și a
personalului din industria turismului și ospitalității au devenit o prioritate,
astfel că hotelierii români au adoptat o serie de reguli stricte de igienizare
în contextul crizei COVID-19.

 Unele
hoteluri au montat dispensere automate de gel dezinfectant și vor suplimenta
personalul desemnat pentru curățenie. Astfel, se pune accentul pe dezinfectarea
camerelor, a spațiilor publice din incinta unităților de cazare, cum ar fi
recepția, sălile de fitness ori restaurantele, dar și a spațiilor intens
folosite: balustrade, întrerupătoare, clanțe, butoanele lifturilor etc.

Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România, a spus, într-o conferință a confederației patronale Concordia, că un calendar pentru redeschiderea turismului și măsurile de igienizare și curățenie ar putea fi stabilite luni, însă este nevoie și de o direcție trasată de autorități.

„ Pe site am pus un material cu recomandări pe care le ducem tuturor hotelurilor, unde sunt analizate punctele de risc. De exemplu, într-o cameră sunt circa 15 puncte de risc – scoatem pernele suplimentare, scoatem meniul din cameră, chestiuni de acest tip. Există hoteluri care decid că o cameră, odată folosită, să fie ținută liberă cel puțin 24 de ore. Se merge mult pe zona de digitalizare pentru a se reduce interacțiunea între angajați și clienți, cum ar fi check-in-ul sau check-out-ul online. Sunt foarte multe măsuri, toate se vor regăsi în planurile pe care le-am propus și în recomandările de pe site-ul federației”, a spus acesta, potrivit România Liberă.

Urmărește-ne pe Google News