furturi. „Persoane cautate pentru furt”. Acesta este anuntul scris cu litere de-o schioapa facut de un supermarket de pe soseaua Berceni din Capitala. Afisul e lipit pe usa magazinului, la vedere, iar sub el stau doua imagini in care apar hotii.
Furtul s-a petrecut intr-una din noptile trecute. De cand s-a incalzit vremea, frigiderele cu sucuri au fost scoase in fata supermarketului. Cu toate ca in magazin exista un paznic, pentru mai multa siguranta patronii firmei cu pricina au facut o investitie care si-a dovedit rapid eficienta: au montat camere video de supraveghere a frigiderelor care raman afara si peste noapte. Asa se face ca intr-o dimineata, dupa ce au gasit usa uneia dintre combinele frigorifice fortata si si-au dat seama ca din frigider au fost furate mai multe sticle de suc, negustorii au putut afla exact ce s-a intamplat. Pe inregistrarea facuta de camerele de supraveghere in acea noapte apar hotii chiar in timp ce dau iama in frigiderul supermarketului.
Patronii magazinului nu au mers la Politie, considerand reclamatia inutila. Au preferat sa lipeasca pe usa afisul cu pricina, drept avertisment, atat pentru tinerii care au furat sucuri, cat si pentru alti amatori de publicitate negativa. in plus, conducerea supermarketului cu pricina a preferat sa-i ia prin suprindere pe hoti pentru ca nu au dat nici un avertisment scris cum ca magazinul ar avea camere de supraveghere.
Noile reglementari ce vor intra in vigoare ii vor obliga pe patroni sa ceara aprobarea Politiei atunci cand vor sa instaleze un sistem video. Oamenii legii spera ca o asemenea colaborare intre ei si patronii care isi permit asemenea investitii ii vor tine in frau pe hoti. Pretul unui sistem video – cel putin la firmele autorizate – variaza intre 1.000 de euro si cateva zeci de mii de euro. Costul depinde de performantele camerelor. in general, bancile si hipermarketurile apeleaza la sisteme de ultima ora, preturile acestora fiind pe masura.

 
 

Urmărește-ne pe Google News