La doar 45 de ani, Georgeta Boştină este prima femeie care a primit „permisul de conducere” al unui metrou. Nu i-a fost deloc uşor să ocupe acest loc într-o meserie în care bărbaţii fac legea. Am întâlnit-o pe peron în timp ce intra la lucru, plină de viaţă şi cu zâmbetul pe buze.
A petrecut aproape 40.000 de ore în subteran
„În 1981, când m-am angajat la Metrorex, nici nu visam la o aşa funcţie. Pe atunci eram doar electrician, iar o femeie nu putea spera la mai mult. Norocul mi-a surâs imediat după căderea comunismului, când la metrou au primit şi femei ca ajutor de mecanic. Am fost o pionieră şi atunci, ca şi acum”, ne-a spus râzând „şoferiţa” de la metrou. Femeilor care ar vrea vreodată să practice această meserie le dă un sfat: „Îţi trebuie răbdare şi foarte multă atenţie. Programul este unul nu foarte greu, de numai şase ore, dar în acest timp trebuie să fii atentă la ce se întâmplă în jur şi să ştii cum să reacţionezi în orice situaţie. În mâinile tale stă siguranţa a zeci de mii de oameni”, ne-a povestit prima femeie mecanic. E mândră că va avea ocazia să circule şi ea pe noul tronson Nicolae Grigorescu 2 – Linia de centură. De când a lucrat ca ajutor de mecanic şi până în prezent, Georgeta a petrecut peste 40.000 de ore în subteran, atentă la siguranţa călătorilor şi spune că abia aşteaptă să testeze noile şine de la magistrala care se deschide mâine.
Capitala va mai avea două noi magistrale
Noua magistrală de metrou are o lungime de 4,75 km. Tronsonul, amplasat în sectorul 3 al Capitalei, face legătura între comuna Căţelu şi cartierul Titan, la intersecţia bulevardelor Nicolae Grigorescu cu Theodor Pallady. Călătorii care vor să ajungă la Linia de centură trebuie să schimbe trenul de la Nicolae Grigorescu la Nicolae Grigorescu 2. Circulaţia se va desfăşura în intervalul orar 5.00 – 23.00. Tronsonul se înscrie în strategia Ministerului Transporturilor de extindere a reţelei şi de îmbunătăţire a calităţii serviciilor de transport cu metroul. De asemenea, ministerul mai lucrează la proiectele a două noi magistrale de metrou, care vor face legătura între Drumul Taberei – Universitate şi Piaţa Victoriei – Otopeni. „Pe la începutul anului viitor va fi gata şi tronsonul direct Linia de centură – Industriilor”, ne-a spus directorul de comunicare al Metrorex, Mariana Petre.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro