Fiecare consumator trebuie să ştie că, înainte de a achiziţiona un produs alimentar trebuie să se protejeze în primul rând împotriva riscului de a cumpara un aliment ce poate pune în pericol viaţa, sănătatea sau este interzis prin lege.
Ca atare, în primul rând trebuie să alegem locaţia de unde ne facem cumpărăturile. Pentru a fi siguri ca vom cumpăra alimente verificate din punct de vedere a calităţii şi salubrităţii, este absolut necesar să achizitionăm alimente numai din locuri autorizate – pieţe agroalimentare, magazine sau hypermarket-uri cu raioane specializate, prevăzute cu dotarea necesară depozitării şi comercializării produselor alimentare, evitându-se achiziţionarea acestora de pe marginea străzii sau în afara pieţelor.
 
Ce putem face pentru a ne proteja
– verificarea etichetei de pe produs pentru a vedea compoziţia acestuia, termenul de valabilitate, condiţiile de depozitare, data productiei/ambalării, numele şi adresa producatorului/importatorului, iar la carne prezenţa ştampilei sanitară-veterinară;
– verificarea integrităţii ambalajului, salubritatea şi etanşeitatea acestuia care îi asigură protecţia necesară păstrării caracteristicilor calitative până la consumatorul final.
– verificarea respectării regimului termic impus de producător, la expunerea spre vânzare a produselor uşor perisabile prin păstrarea acestora în spaţii frigorifice care să asigure temperaturile specifice şi condiţiile de păstrare specificate pe eticheta produselor alimentare de origine animală, pînă în momentul consumului. Nu se vor cumpara produse congelate care prezintă gheaţă, separată cantitativ în ambalaj, fapt ce indică supunerea produselor la decongelări şi congelari repetate;
– verificarea respectării eventualei promoţii în care este vândut acesta, respectiv dacă discount-ul declarat este real şi se regăseşte în bonul de la casa de marcat.
– anunţarea autorităţilor sanitare veterinare atunci când un produs de origine animală cumpărat nu este corespunzător din punct de vedere organoleptic sau prezintă unele vicii/neconformităţi. Numărul de telefon la care se pot sesiza abateri de la legislaţia sanitară veterinară este 0800826787 (Call Center) .
– anunţarea Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor a Municipiului Bucuresti, telefonic, la numerele 0219660, 0213106375, la adresa de email bucuresti@opc.ro prin serviciile poştale sau personal, la adresa Bucuresti, Str. Transilvaniei nr. 2, sector 1 în cazul în care sunt nemultumiţi de alimentele achiziţionate sau constată deficienţe în ceea ce priveşte modul de expunere şi calitatea produselor alimentare.
– anunţarea Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti, ce asigură serviciu de permanenţă în perioada premergătoare Sărbătorilor de Paşte, la sediul din str.Spiru Haret nr.14, sector 1, la tel: 021.311.21.80; 021.314.02.11 în cazul în care sesizează în diferite unităţi comerciale sau de alimentaţie publică, alimente necorespunzătoare sau încălcarea normelor de igienă.
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News