Publicaţia Le Figaro, citată de finantistii.ro scrie că internauţii nu au prea multă imaginaţie atunci când îşi aleg parolele, adesea obişnuite sau puţin personalizate, ceea ce le face uşor de ghicit.
Astfel, studiul Google Apps relevă faptul că un britanic din şase foloseşte că parolă numele animalului de companie. Tot atâţia utilizează o data specială pentru ei, cum ar fi data naşterii sau a căsătoriei. Sunt ghicitori uşor de dezlegat de către a piratii” internetului.
Alte parole nerecomandate şi totuşi folosite pe scară largă sunt numele unui copil din familie, numele unui alt membru al familiei, locul naşterii utilizatorului, locul preferat pentru vacanţă, sportul favorit sau numele unei echipe sportive.
Mai mult, unii internauţi merg până acolo încât folosesc chiar termenul „password„.
Şi portalul splashdata.com a făcut o analiză în care prezintă cele mai neinspirate 25 de parole din 2012. În top regăsim „123456”, „abc123”, „dragon”, „baseball”, „iloveyou”, dar şi „jesus”, „welcome” sau „football”.
Nici când vine vorba despre păstrarea secretului legat de parole oamenii nu stau mai bine, 48% dintre participanţii la studiul site-ului amintit recunoscând faptul că au comunicat parolă unei alte persoane, în timp ce 3% spun că şi-au scris parolă pe o bucată de hârtie pusă aproape de calculator.
Conform cercetării, parolele slabe care pot fi sparte uşor, fără a fi necesară utilizarea unor tehnici speciale, sunt folosite mult prea frecvent. Acesta analiză arată că astfel de parole includ data naşterii (17%), al doilea prenume (10%) sau numele animalului de companie (9%).