România beneficiază de fonduri structurale de până la 28 de miliarde de euro, pe care trebuie să le cheltuiască până în 2013.
UE îţi acoperă toată investiţia
Fondurile UE pot fi folosite în mai multe sectoare de activitate – de la turism şi până la infrastructură -, iar de ele pot beneficia autorităţile locale, dar şi persoane fizice. Practic, Uniunea Europeană poate să îţi finanţeze complet afacerea, fără să-ţi ceară banii înapoi sau vreo parte din profit.
Condiţii generale pentru ca un proiect să fie eligibil
taxele firmei trebuie să fie plătite la zi
trebuie desemnată o persoană ca manager de proiect
proiectul iniţial trebuie respectat în cele mai mici detalii
în 60% din cazuri se cere ca firma să aibă experienţă fiscală anterioară.
Domeniile pentru care se dau bani
Puteţi accesa banii europeni pentru următoarele activităţi:
+ infrastructură (drumuri, canalizări, aducţiuni de apă, gaze, electricitate);
+ agricultură (ferme zootehnice, achiziţii de utilaje agricole, plantaţii de pomi fructiferi, modernizarea plantaţiilor de vie, prelucrarea lemnului, sere, abatoare, păstrăvării;
+ turism (pensiuni, cabane, hoteluri);
+ infrastructură socială (aziluri de bătrâni, şcoli, grădiniţe, spitale, laboratoare, centre de recuperare);
+ industrie prelucrătoare, transporturi, activitate în construcţii, prestări servicii;
+ dezvoltarea resurselor umane.
Actele necesare pentru dosarul de finanţare
În principal, dosarul de finanţare trebuie să cuprindă:
– formularul cererii de finanţare completat;
– documente anexe cererii de finanţare, conform cu Ghidul Solicitantului pentru axa prioritară sau domeniul respectiv.
Exemple de documente anexe:
– statut sau documente de asociere;
– documente pentru terenurile şi clădirile pe care vor fi realizate investiţiile;
– certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comerţului;
– bilanţurile oficiale pe ultimii ani;
– certificatul constatator în original emis de Oficiul Registrului Comerţului;
– adeverinţă că solicitantul nu are datorii la bugetul de stat;
– cazierul fiscal al reprezentantului legal al solicitantului;
– aviz de mediu, analiza impactului de mediu;
– autorizaţia de construcţie;
– plan de afaceri, studiu de fezabilitate, analiza cost-beneficiu;
– proiectul tehnic;
– CV-urile persoanelor implicate în managementul implementării proiectului.
Cum se procedează?
Pasul 1: Beneficiarii completează cererea de finanţare si anexele solicitate de Autoritatea de Management.
Pasul 2: Cererea de finanţare este transmisă Autorităţii de Management.
Pasul 3: Se verifică conformitatea administrativă a cererii de finanţare.
Pasul 4: Verificarea eligibilităţii proiectului de către Autoritatea de Management.
Pasul 5: Evaluarea tehnică şi financiară a proiectului.
Pasul 6: Aprobarea proiectului şi semnarea contractului de finanţare.
Pont
Încheie contractul cu firma de consultanţă pentru întreaga durata a proiectului. Pentru că un proiect are două faze: elaborarea dosarului de finanţare şi implementarea proiectului de finanţare. Ambele sunt la fel de importante!
“99% din idei sunt acceptate pentru finanţare cu fonduri nerambursabile, atâta vreme cât un consultant bun ştie să încadreze proiectul în cerinţele autorităţilor”, a spus Claudiu Aiftimiei, reprezentant al firmei de consultanţă Pegas.